Åldern bara en siffra?

Beroende på vart man är på vårt jordklot så är det olika regler, lagar, seder, traditioner och liknande som gäller. Men jag har svårt att förstå hur det kan ses ok någonstans att en 11årig liten flicka kan vara gift och mamma.

LÄS MER HÄR


OCH HÄR


??????
Jag står med gapande mun och skakar på huvudet.
Det går liksom inte att förstå. Och jag som tidigare skapat debatter om hurvida det är ok att en 15åring skaffar barn eller inte. hahaha Ja, detta slår fan allt. Jag blir mörkrädd. Jag vill fara dit och ta barnet och ge det till några som har en stabil grund, bra ekonomi, lite fler år i bagaget och en framtid att ge detta lilla barn.

Pappan till barnet är tydligen 19år och riskerar 6års fängelse för sex med minderårig. ???? Pedofili eller övergrepp skulle jag kalla det! INGEN elvaåring vet vad det innebär att ha sex. En elvaåring är inte redo för att ha samlag eftersom att en elvaåring är inte tillräckligt gammal för att kunna ta hand om eventuella konsekvenser eller förstå vad som kan hända efteråt.


Nej. Detta är skandal. Ingenting annat. Tagiskt och sorgset.
Kommentarer
Postat av: Anna R

Hon hade aldrig fått någon sexualundervisning och visste inte ens vad kondom var för något! Är man verkligen mogen att ta hand om ett barn då? Killar i hennes ålder har inte ens kommit i målbrottet...och det är okej att ha ansvar för ett barns framtid då? Hmm... Mycket märkligt..

2009-11-03 @ 18:21:31
Postat av: Anna R

Kom på en sak till.. När hennes unge är 11 år är hon själv 22... När hon är 25 år hennes unge tonåring! VA FAN! Det är ju sjukt..

2009-11-03 @ 18:23:20
Postat av: Anni

Verkligen helt sinnessjukt. Man bara står och gapar och fattar inte att något sånt här kan hända. Vart var föräldrarna liksom? Är väldigt säker på att min mamma och pappa aldrig skulle låtit mig umgås med en 18 årig kille när jag var 10... Eller som hon själv beskriver sin bebis, en "ny leksak". Känns som att det säger ganska mycket.

2009-11-03 @ 23:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu