Storkok

Vi gör vår egen barnmat. Vi sparar pengar. MASSOR!! Kollade lite på barnmatsburkarna inne på ica idag, HERREGUD! Jag fattar inte hur mycket man måste lägga ner på barnmat om man köper dessa burkar. Och vad är det i egentligen? Man har ju ingen aning, även om det står "utan tillsatser" eller "utan tillsatt socker". Man vet ju inte. Och hur ska barnen lära sig att känna igen olika smaker om de får en ihopmixad flytande sörja från en burk?


Jag dömer ingen. Jag säger bara hur jag känner för mitt barn och hennes mat. Och min ekonomi som definitivt inte har råd att köpa barnmatsburkar för löjligt höga priser.


Hur som helst.... Detta har vi sysselsatt oss med denna eftermiddag:

 

 

 

Det blev ca 10port morotspuré och ca 20port potatispuré. Och detta gick på ca 8:- MINDRE än en endaste liten portion morotspuré färdig på burk...
Visst tog detta ca 1,5-2tim allt som allt och det kommer ta sin tid att diska allt sen. Och jag har då mixat morötterna och mosat potatisen för hand.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag gjorde med Linnéas mat själv. I början. De är inte så att jag blivit lat eller så nu. Men från de börjar äta mer smaker en bara potatis och morot så har jag lite svårt att fatta hur jag ska göra maten själv för hon ska få I sig de hon bör och vad hon får och inte får äta och allt sånt.. Från 8 månader sen är de lättare igen och då gör jag egen. Och sen för man ju äta mer och mer och nästan allt från 1 så då är de inga svårigheter:).

2009-11-18 @ 21:33:06
URL: http://mulllis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu