Tänk om

Tänk om stadens ouppfostrade snorungar kunde sluta klottra, vandalisera rabatter och ta sönder cyklar!! Tycker att klottret har fan ökat bara den senaste månaden här i Johannelund/Duvkullen/Ekholmen/Berga .... går ju ut på promenader varje dag och ja, jag tycker det är sprayat och tom på varenda liten lyktstolpe. Tråkigt.



Tänk om cyklisterna i vår stad, som dessutom kallas för "cyklarnas stad", kunde få ha sina ägodelar ifred. Alltså att ingen kommer och snor sadeln, lyset, släpper ut luften ur däcken eller rentav tar hela jävla cykeln! Jag har varit med om det, min karl har varit med om det, mina vänner har varit med om det. Blir så jävla förbannad över att folk inte har respekt och vet skillnaden på mitt & ditt.



Tänk om "stackars mig-människor" kunde ta och sluta klaga på allt och alla. BuFuckingHu!! Blir så trött. Att inte en endaste människa tänker ta ansvar över sina egna liv, familj och kroppar. Det finns liksom alltid någonting att skylla på.... sluta upp att komma med löjliga ursäkter - ta tag i ditt liv och gör någonting åt det som är jobbigt.



Tänk om alla kunde ta och slänga sitt skräp i papperskorgarna som finns iaf några här och där i städerna... Det finns ju trots allt djur som lever i våra samhällen som inte alls mår bra av att äta McDkartong eller Colaburkar. 



Tänk om småbarnsmorsor kunde sluta röka vid sina barn och barnvagnar. Ska du förkorta ett liv, ta ditt eget och inte någon så oskyldig som ett barn. OCh för gudsskull stå inte vid en lekpark. Där leker ju för fan barn som inte ens är dina... 



Tänk om busschaufförer kunde köra lite försiktigare, även om de är lite försenade. Jag sitter hellre två min extra på en säker buss än två min mindre på en buss som kör för fort, vårdslöst och tvärnitar vid varje hållplats.



Nej, jag tycker att det är dags att skärpa till sig. Ta ansvar, bete sig som medmänniskor. Väx upp! Uppfostra dina barn. Värna om dig själv, din familj och ditt liv. Sluta klaga och se det fina i livet istället.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Det var inte riktigt menat så illa som det lät.

Jag skrev dessutom mitt inlägg innan man fått höra hela historien.

Det var verkligen sorgligt. han verkade inte riktigt på topp.



Naturligtvis handlar inte allt om pengar. Och alla som känner mig vet att jag inte är det som mäter lycka i pengar. Jag är oerhört nöjd över tillvaron. som jag också skrev. Skulle inte vilja byta.



Men ibland önskar jag att jag kunde ha lite medvind.

För senaste tiden har verkligen otursmolnet haft ett stadigt grepp om mig.

2009-11-10 @ 15:57:04
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Lotta

haha.. det kunde lika gärna vart jag som skrivit det där inlägget.

tur att det blev du, så slipper Jag känna mig som en gammal surkärring iaf ;D

2009-11-10 @ 20:00:36
URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Postat av: Lotta

eh, det där lät ju nästan elakt.. men du fattar nog hur jag menar..



va snabbt hon utvecklas nu Aimee förresten, det är häftigt att kolla in dag för dag! :)

2009-11-10 @ 20:01:57
URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

GRATTIS du har vunnit en tävling i min blogg..ett "kökskit" från Happystore, värde 350kr =)



Maila mig ([email protected]) din hemadress så kommer paketet strax på posten!



Ha en finfin kväll =)

2009-11-10 @ 21:23:04
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Apan

Bra skrivet och mycket tänkvärt. Jag tycker också att folk ska ta tag i sina liv istället för att gå runt och tycka synd om sig själva.

2009-11-11 @ 08:05:38
URL: http://guldgris.wordpress.com
Postat av: Lisa

Nu ska jag göra mig lite ovän med många tror jag men det är jag villig och ta =) Då får helt enkelt se det från ett annat perspektiv och inte ta det personligt!

Tycker inte om när man "ser ner" på föräldrar som röker. Kanske inte är det du gör men många uttalar sig så. Och det tycker jag är fel. Bara för man röker så är man inte en sämre förälder än någon annan.

Vad vet vi om dom som föräldrar. Dom kanske ALDRIG skulle kunna tänka sig att köpa en barnmatsburk, för hur mycket tillsattser är det där i som egentligen inte barn ska ha i sig. Utan dom gör kanske all mat själva. Och inte skulle vi bli alltför glada om dom såg ner på oss bara för vi köper burkmat.

Börjar man att se på föräldrar på det sättet kan vi börja se ner på dom som är väldigt överviktiga. Förstår man inte att man kan dö i förtid och lämna sitt barn utan en mamma/pappa.

Man kan börja titta ner på dom som ger sina barn McD mat, godis, läsk, saft, sötsaker innan dom är stora. För småbarn är sådant väldigt skadligt. Men inte tänker vi så jämt när vi ser föräldrar som ger sina barn det.

Vi kan börja att tycka att alla som tar i småbarn utan att tvätta händerna är hemska människor. Barn blir lätt sjuka och i dessa tider framförallt. Och det är gärna i barnens händer man tar och inte tvättar vi jämt direkt händerna på dom.

Och många som röker, INTE ALLA! Gör det inte direkt intill sina barn. Och den lilla lilla lilla rök dom isåfall får i sig är inte mycket skadligare än alla avgaser och föroreningar som finns i luften.

Jag kan däremot hålla med om att dom som röker runt någon annans barn eller precis på sina barn kan sluta med det. Stå en bit ifrån!

Kanske skriver det här för att min mamma rökte när jag var liten. Och jag ser inte henne som någon sämre förälder än någon annan.

Hon har aldrig rökt direkt på mig och hon har ALLTID gått ut och rökt hemma. Och på den tiden var det ingen som varnade för hur farligt det var att röka under graviditet och liknande.

Men själv anser jag att jag lyckats bli ganska normal =) Och hon skulle aldrig få för sig att röka direkt på Melle.

Hoppas att du inte tar illa vid dig för det är verkligen inte min mening. Men vi kan alla se saker så på olika sätt. Och man kan dra allt till sin spets. Man brukar ju säga Dont judge the book by its cover!

Ha en bra dag!

2009-11-11 @ 08:38:08
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad bra att vi delar samma åsikt. Tyckte inte att du såg ner på rökare men många som skriver om just småbarn och rökning ser just ner på dom föräldrarna. Och det är något som jag starkt ogillar.

Så länge man inte röker direkt på barn så är vi båda nöjda =)

Kram på er!

2009-11-11 @ 11:20:16
URL: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu