Tiden bara rullar

Det fick bli en mysig dag i Trädgårdsföreningen på lite julmarknad, fika på Linds Café och sen hemmamys hos Svärisarna igår. Därför blev det ingen uppdatering här... men skönt ändå.

Har lite som gnager i mitt huvud nu(som vanligt)....

* Amningen - ska jag fortsätta trots det onda och trots att hon knappt äter från mig längre. Ska prata med vårt bvc om en vecka. 
* Ekonomin - Det är en svår balansgång hela tiden och vi drar ner på det ena efter det andra. Unnar oss något fint ibland, men undrar ändå hur vi kan ha så dåligt med pengar. (en pluggande och en föräldraledig)
* Mig själv - Hur mår jag egentligen och vad är det som får mig att må dåligt till och från? Och varför har jag så svårt att verkligen njuta av det fina i mitt liv?
* Jobbet - Min chef ringde och undrade om jag ville börja jobba lite redan nu. Jag sa nej. Varken jag eller min lillskit är nog redo för det. Visst vore det gött med lite extra cash, men men...
* Vänner jag saknar - Ni är för långt bort! Varför kan vi inte bo närmre?? Önskar ni kunde vara här nu och för alltid! =(
(Sen finns det en lista till som jag raderat för att inte råka stöta mig med vissa eller råka trampa några på tårna.... )



Nu är det en dag med mys som gäller. Ska försöka njuta av mig och min familj. Kanske tar jag och lillskiten oss ett varmt bad, kanske bakar jag något gott och kanske kan vi få bukt på våra pengar och göra en kassabok för kommande månaden. 
Dock kan jag ju säga att jag ser väldigt mycket fram emot onsdag, för då är det jag som ska bli sminkad på MakeupStore!! SWEET =)
Kommentarer
Postat av: svärmor

lillskiten får ju gärna vara hos oss om du vill ta ett jobbpass, det vet du =) Kramis

2009-11-22 @ 16:58:27
Postat av: Sofie - mamma till Casper

Var som att läsa sina egna tankar där lite.

Ja avsluta min amning lite smått när casper var runt fem månader. Han blev inte nöjd, åt alldeles för länge och fick för lite i sig. Började lite smått med ersättning men fortsatte amma lite på kvällar och nätter och som mys på dagarna ibland.

Sen började vi med mat och han tappade helt intresset för att amma. Blev bara lite på nätterna.



ekonomin tänker man ofta på. Har börjat jobba lite nu. Känns tungt och trist och man saknar Casper ngt enormt. MEn sen på samma gång är det rätt skönt att känna sig lite som en i gänget och att få göra ngn nytta. inte för att man inte gör det hemma när man tar hand om Casper men det är ändå lite speciellt. Skönt att jobba på ett sätt men man saknar Casper som bara den.



Det du skriver om hur du mår själv kan jag oxå helt känna igen mig i.

Man har liksom världens gulligaste lilla barn och ändå känner man sig så uppgiven ibland.. svårt det där..



Nu känns det som att jag skrivit en hel uppsats här så avslutar nu. :)

2009-11-26 @ 11:13:20
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu