Chocolate Hello Kitty

På söndag är det dop för Aimee. Prästen i Johannelundskyrka ska skvätta vatten på hennes huvud och välsigna henne.
Vi är inte kristna, troende eller så... MEN detta är en ritual och en tradition som jag vill föra vidare. Sen så skadar det inte att ha "Guds välsignelse" om Aimee skulle finna Jesus senare i livet =)

Hur som helst så har jag bakat närmare 300kakor redan. Ja, jag är en bullmamma! Och nu har jag även börjat förbereda inför tårtan. Den obligatoriska doptårtan, som dessutom ska räcka till 50pers =/
En vanlig hederlig gräddtårta med en HelloKittyuppepå!

Jag hade tänkt göra på detta sätt: (Och visst fan blev det kanonbra! Så den riktiga som ska hamna på tårtan görs på lör)


Först ritade jag upp en HelloKittymall på ett bakplåtspapper:


Sen smälte jag mörk blockchoklad i ett vattenbad:


Efter det fyllde jag upp min spritser och spritsar längs med mallen. Tjock och sammanhängande så den inte går sönder när den tas bort från pappret. Sen in i kylen över natten så chokladen stelnar!
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

fiiiin blogg hörredu! puss

2009-09-29 @ 15:08:14
URL: http://elisabetamanda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu