Hormoner från helvetet

Jag har inga problem med att säga vad jag tycker, vad jag känner eller vara ärlig om mitt liv. Jag har heller inga problem att berätta om det som inte riktigt är en dans på rosor när det kommer till graviditet och barn...

För det första:
INGENTING är vad du tänkt dig.
INGENTING är som andra har haft det eller har det.
INGENTING känns som man vill att det ska kännas.

För det andra:
Det sker saker med ens kropp man inte trodde var möjligt och som ingen har berättat kan ske.
Om du tror du är förberedd, släng dig i väggen. Det går inte förbereda sig för detta.
Stålsätt dig inför vad som komma skall och tänk dig värsta scenario så kanske det inte blir så jobbigt i slutändan.

För det tredje:
Vad andra säger, ta det med en nypa salt. Du är en egen individ med egna erfarenheter och värderingar. Dessutom så fungerar din kropp inte som någon annans kropp och det du upplever som jobbigt, kanske en annan tyckte vad bra.




Jag var en av dom där kvinnorna som hade en önskan om den där dansen med rosor. Att jag skulle gå upp några kilon, men stråla!
Men icke. Jag fick bli en kvinna som gick upp 26kg, sprängstora bröst, hormonfinnar, flottigt hår och med ett humör som kunde få vilken överste som helst att bli rädd. Dessutom så fick jag nog varenda symptom för graviditet som finns. Kolla i en uppslagsbok och det var en bild på mig.....
Flytningar, illamående, trötthet, acne, flottigt/stripigt hår, ont i höfterna, cravings för snacks, förstoppning, gaser i magen, svullna bröst(ökade ca 4ggr i storlek), svullen kropp överlag, vattensamling i hela kroppen, ökad skostorlek.....



Innan graviditet och i slutet av graviditet:


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men lika fin på båda bilder.

2009-09-29 @ 15:04:26
Postat av: anette

Fin ny blogg.

Du är verkligen jättefin på båda bilderna.

Det var skillnad men herregud, du var ju höggravid men en liten sötis dotter.

2009-09-29 @ 18:11:12
Postat av: Anonym

Gud va fräsh du va innan!

Ser helt olikt ut, fast på andra är du ju gravid liksom ;)

Kan du inte visa en efterbild också?

2009-09-30 @ 11:35:32
Postat av: sandra, mamma till thea

jaa men har du inte hört att om man får en flicka så tar den mammas skönhet under graviditeten. fick jag höra i alla fall. men nån gång kommer den ju tillbaka. när man får sova om nätterna igen ordentligt o man förstår varandra lite bättre.

2009-10-01 @ 09:35:19
URL: http://sallbelal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu