Sprutor

Ingen sovmorgon som vanligt då det står i kalendern att vi ska vara på BVC kl09.00. Dags för vaccination. En spruta i varje lår. Och jisses vilket skrik som kom ut ur min lilla tjej! Men jag höll mig lugn och det tog inte lång tid innan även Aimee var det igen. Nu ligger hon bredvid och skrattar åt lille Skutt.


Utöver sprutorna var det den obligatoriska vägningen och mätningen.
FÖDSEL:
3670g
50cm

3 MÅNDER:
5860g
60,5cm


Och sen så visade jag stolt hur min dotter vill stå upp och är väldigt stabil. BVCsköterskan blev nog chockad först och trodde inte det var så bra. Men så visade jag hur hon tar spjärn med fötterna när hon sitter upp. Sköterskan var nog varken för eller emot....


Det lilla plåstret på höger lår!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch de där sprutorna, hjärtskärande, nästan så man börjar gråta själv tycker jag, bara bita sig I tungan. Imorrn ska Linnéa få nästa, ser jag inte fram emot.



Vilken lång dam ni här:) Linnéa var 1 cm kortare vid 4 månaders kontrollen än eran är nu. (Tror hon fått de från mig, då Bella var 66 då)

2009-09-30 @ 11:54:42
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Emma

Den sprutan är ingen hitt!

Tur du var lugn så hon med kunde bli det :)

2009-09-30 @ 11:56:02
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Hella

OOh, vi har med pruta nästa gång.. fasar lite fört.. e inte kul alls när de blir så lessna.. :(



ja jo det kan bli lite mycke i kostnad när vi kvinnor sätter igång.. man får prioritera lite.. vi hade 110 på listan först, men vi får skala av mer o mer, tycker fortfarande vi har för många. vill inte ha såå sort, så man får tyvärr ta bort folk, inte kul men man kan inte bjuda alla! Jobbigt!



2009-09-30 @ 13:15:41
URL: http://hellagirl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu