Angående dieten

Som jag skrev i förra inlägget;
"DÅ hoppas jag inte bara på en viktminskning, utan att jag fått in en bra matrutin och att magen krympt så jag blir mätt på en lagomstor portion!"



Grejen är den att jag är 160cm lång och väger 78-80kg. Det är närmare 20kg övervikt och ett BMI på 30 - JAG ÄR FET. För mitt BMI är korrekt eftersom att jag inte har någon speciellt större muskelmassa eller andra grejer som kan påverka mitt BMI.

Jag har det problemet att det finns inget stopp i mig. Jag kan äta lika stora portioner som min man som är 190lång och väger 90kg! Det är inte bra. Jag har dessutom inga bra rutiner på maten och med denna diet hoppas jag på en förändring på det planet också.

Jag är väl medveten om riskerna, men iochmed att jag har närmare 20kg övervikt som inte "bara runnit av mig" efter graviditeten känner jag att jag kan behöva en skjuts i rätt riktning.
TACK för alla värmanda tankar och kommentarer dock! DET BETYDER ENORMT att veta att man har ett bra stöd bakom sig. Min karl är dessutom vid min sida och han har koll. ;)

Uppdateringar om hur det går kommer, och om ni har "tur" så bjuder jag på mig själv i både mått, vikt och bilder! MOAHHAAA



OCH SARA-LOUISE - Jag ammar inte något längre. Aimee började trappa ner runt 4månader för min mjölk räckte inte till så hon gick inte upp, sen slutade hon självmant helt runt 7månader. Då var hon inte intresserad längre =)
Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tycker att du hade dunder karaktär här hemma igår:) Så det kommer att gå skitbra! Lycka till

2010-04-21 @ 12:09:15
URL: http://stilettklackarochbarnvagn.blogg.se/
Postat av: Sara-Louise

Okej! Bra:) Jag hejar på dig, jag vet hur det känns!

2010-04-21 @ 14:26:56
Postat av: svärmor

lycka till och jag vet att du kommer att klara det. Jag har ju snart gjort mina 5 dagar och har lite "rester" som jag kan bjuda dig på;)kram

2010-04-21 @ 18:31:21
Postat av: Angelica

TACK!



Och Anna... Jo jag hör det;) OCH känner. talesätter "det rinner rakt igenom" - har fått en ny betydelse! hahaha

2010-04-21 @ 19:21:05
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu