Saker som min inre bitterfitta stör sig på

  • Hur man fortsätter att "bli lurad och bedragen" av flera olika människor genom sitt liv och inte ens kan ta på sig en liten del av det hela....
  • Särskrivningar. Jag är själv inget språkgeni, tvärtom. MEN sluta SÄR SKRIV för fan!! Speciellt lätta ord som vårsol, inte vår sol eller mobiltelefon, inte mobil telefon.
  • När folk anser att de har ensamrätt i vissa känslor, erfarenheter eller livskvalitet. Det finns många fler än du som varit med om det som du har gått igenom.
  • När vissa människor helt sonika går på vad andra säger är mode, bara för att vara med bland "innefolket". Pannband, axelvaddar, cykelbyxor, bakittröjor.... Sluta! Det är inte snyggt. Var inte ens snyggt för 20-30år sen när det var på modet första gången.
  • När snorungarna i vårt hus är utanför och "leker" - det vill säga slåss, skriker, spottar och allmänt beter sig som odjur.
  • Überfeminister och extrema jämnställdhetsfantaster som verkligen inte kan ha överseende med minsta olikhet eller skillnad....
  • När vissa vägrar växa upp eller ens försöka bete sig som en vuxen - det betyder ju liksom inte att kasta bort all ungdomlighet och barnasinnet. TVÄRTOM!



Nu när jag fått klaga av mig lite....
VAD HAR DU FÖR KLAGOMÅL?    ;)

(och snälla, ta detta med en nypa salt.... alla har vi väl en mindre bitterfitta inom oss som stör sig på det ena och andra)
Nu väntar duschen!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha ha roligt =) Skulle fylla på med lite andra saker men det tar vi en annan gång ;-)

Vi är inte gnällkärringar, vi är gnällmorsor!

2010-04-18 @ 15:18:00
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Anna R

Folk som tränger sig i köer! Jag vill bara dra i dem och säga, STÄLL DIG SIST FÖR FAN! Men jag vågar inte får då tycker folk att det är JAG som är knäpp... USCH! Särskrivningar är också något jag stör mig på.. så jävla internationella är vi inte att vi helt plötsligt inte kan svenska. Eller? Jag återkommer med fler klagomål när jag kommer på något mer. Haha. Hoppas allt är bra med dig Angelica! Kram!

2010-04-18 @ 20:47:07
Postat av: linda

ja stör mig oxå på särskrivningar. fast ja har själv jätte svårt för o inte särskriva själv.. men ja förstår vad du menar!

2010-04-19 @ 10:35:42
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu