Arbetsintervju

Idag tog jag en liten längre lunch och gick på arbetsintervju. NICE! Det gick bra och känns skönt nu efteråt. Kan inte heller komma på något som jag missade säga något och ångrar inte heller något uttalande. Bra för att vara mig ;) hahaa
I början på nästa vecka ska jag få veta om jag har jobb från första september eller om jag då går arbetslös.... men då kommer jag fan skicka ut hundratals förfrågningar om jobb! INGET jobb är för fint för mig. Telefonförsäljare är bättre än arbetslöshet!

Varför?
Enligt mig handlar inte allt om pengar. Det är inte bara inkomsten idag som räknas. Utan om ett till femtio år. Det ser värre ut på ditt CV om du varit arbetslös i flera år, än om du tagit ströjobb, extrajobb eller "skitjobb". Dessutom tror jag på att det är lättare att få ett jobb när man redan har ett, än om man är utan.

Det handlar även om säkerheten, personlig utveckling, försäkringar, pension, arbetslivserfarenhet och liknande. Saker du inte kommer få om du inte jobbar. OAVSETT jobb, arbetsuppgifter, arbetstider och lön - Ett jobb är bättre än inget jobb.


Vad tycker du?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu