För att han ska kunna se oss

Igår var begravningen av min gammelfarfar John. Den stotligaste, modigaste och roligaste man jag någonsin träffat. Jag är enormt stolt över att ha fått känna honom kan jag säga! 
Han fick bli 90år och levde inte bara ett långt liv, utan även ett otroligt innehållsrikt liv med många äventyr. Han var bland annat en riktig hjälpte under 2VK när han körde de vita bussarna med judar i till Sverige.

Nu är han en ängel, äntligen återförenad med sin fru May som gick bort 2002. NU är han hel och lycklig igen. Och det vet jag, för att från det att vi svängde in i Skillingaryd tills dess att vi körde ut på motorvägen igen - så sken solen! Många stod och pratade om vilken tur vi fick med vädret. Då sa jag; "Men det är inte tur! John var tvungen att ta bort molnen, annars skulle han inte kunna titta ner på oss idag."


Min pappa Rolf, min farfar Johnny, jag och i stolen sitter gammelfarfar John med Aimee i knät.
100214 på hans 90årsdag!



Lilla Aimee var min stöttepelare, min styrka i det svåra och den som tog stämningen till lite bättre sida. Hon fick många att le och tänka på den nya generationen som John lämnar plats åt. Sina barnbarns barnbarn. Det ni!

Älskade gammelfarfar John. Du är så älskad och saknad! Men vi kommer ses igen. I Nangiala. Det är jag säker på.


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Gud så vackert älskade syster. Jag vet precis hur du känner. Gammelfarfar var en stor man, min hjälte ända sedan barnsben. Kommer aldrig glömma alla hans berättelser och de små "hyssen" han lärde oss.

Jorden har blivit lite fattigare, medan Nangiala blivit desto rikare. <3

2010-09-03 @ 21:06:11
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu