Världens värsta myggbett!

Ja nu står det helt klart att ungen har ärvt mitt tråkanlag att vara överkänslig/allergisk mot insektsbett.... En helg hos min farmor och farfar och vi båda två har jättemyggbett som kliar och irriterar.




Höger smalben och Vänster sida lår. Sen fick hon ett litet på högerfoten också, men det är som tur är inte så stort som dom andra!






Förutom myggbett har det varit en härlig helg med god mat, skogspromenad, utfllykt till krimskramsbutik ute i vischan och massor av bus, mys och prat! ♥
Och är man på landet träffar man på både ena och andra djuret! Så som en mink vid badplatsen, en groda på skogsstigen, flygmyror till förbannelse och morgongräshoppa i köket :)

 
På promenad och vaniljglass med gott att dricka :)

 
Kattboken är fortfarande en storfavorit och följer med på övernattningar.
Kommentarer
Postat av: malin bergqvist

Min dotter är oxå känslig mot myggbett, prova smörj med hydrokortison kräm det lindrar liandet. =)

2010-08-09 @ 09:48:43
Postat av: Laurence Glory

Hej! Vi var på långpromenad i skogen. Min dotter Louise 3.5 blev nog stucken av någonting. Hon fick liknande blåsor som på bilden. En röd och varm svullnad på ena ben. På handen/armen har hon två blåsor som är nu stora och ifyllda med vätska. Röd runt omkring. Vi har sett läkare och hon fick en antiinflammatorisk att dricka och en kräm med kortison. Har kört en dag och ingen skillnad. Jag tror att det är även värre...vad fick du för svar själv?
Mvh/Laurence

2013-09-10 @ 20:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu