Är det ok?

Vad tycker du??
Är det ok;

* Att lura systemet när det handlar om bidrag och liknande?
Exempelvis att skriva sambo på annan adress för att få bostadsbidrag, jobba svart och ta A-kassa/soc.biodrag etc
* Att klaga på dålig ekonomi när man lägger pengar på onödigheter?
Exempelvis cigg/snus, går ut på krogen flera gånger i månaden, köper dyra kläder, äter ute etc.

* Att klaga på sin övervikt?
Exempelvis om man äter godis/snacks flera gånger i veckan, inte rör på sig något alls, alltid tar buss/bil, inte äter nyttigt etc

* Att gå till jobbet när man är sjuk?
Exempelvis om man känner på sig att det är på gång, men man går ändå trots att man då riskerar att smitta eventuella kunder/arbetskamrater.

* Att säga åt någon annans barn som gör något dumt?
Exempelvis om barnet tar sönder något, gör illa någon etc

* Att lägga sina egna känslor på någon annan?
Exempelvis "Jag skulle känna så här om det hände, så det skulle han också känna".

Kommentarer
Postat av: Malin

Inget av de är okej förutom en sak.. Eller kanske två..



Jag tycker att de är helt okej att säga åt andras barn. Och såklart helt okej om någon säger till mina. Skulle de vara så att någon annan vuxen hinner observera de inträffade innan mig är de väl inte mer än rätt? De behöver ju inte skälla sig blåa, däremot om jag börjat ska inte någon annan vuxen lägga sig i..



Och de med att känna på sig att vara sjuk. Inget bra att smitta ner någon. Osäker på den faktiskt

2010-02-11 @ 23:47:49
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: kim

Att klaga på dålig ekonomi är väll nått vi alla gör! Men vem är det som bestämmer vad som är onödigheter?? Vi har alla olika personligheter och nått som du tycker är en onödighet kanske är en nödvändighet för någon annan, vi prioriterar olika saker i livet och det är väll tur. Jag köper hellre en ny tröja en äter ute 4 dagar i veckan. Du kanske hellre unnar dig en mysig hemmakväll med god mat och chips medans jag hellre tar en krogrunda! Olika stadier i våra liv ger oss olika syn på nödvändigheter och onödigheter.

Bara en osikt!

2010-02-12 @ 15:42:59
Postat av: Angelica

Kim, du behöver inte vara så arg =) haha Det var en öppen frågeställning. Jag håller med dig.

2010-02-12 @ 19:06:58
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Lovisa

1. Ja, i vissa lägen. Vet tex en kille som blev av med jobbet. Han och hans tjej bodde ihop med deras lilla bebis. Dom fick det inte att gå runt med pengar då dom bara fick hennes inkomst så han gick till soc men fick inget bidrag för att han var sambo, så han fick skriva sig hos sina föräldrar för att ha råd att försörja sin familj.



2. Nej! Stör mig så sjukt mycke på alla dom som gnäller att dom inte har pengar, då menar jag verkligen gnäller och klagar inte bara ett "ah jag ar så dåligt med pengar", det kan ju vem som helst säga bara sådär.

Men jag menar såna som klagar på att dom inte har pengar eller jobb men ändå inte söker nåt jobb och sen slänger bort grejerna på skit före att betala räkningarna, lyxfällan nästa.



3. Nej, inte mer än om man säger det "på skämt". Kan jag göra ibland, "ah jag känner mig så tjock" men samtidigt vet jag att jag har mig själv att skylla. (och jag är inte alls tjock egentligen, bara nån storlek större än vad jag "brukar" va)



4. I vissa fall



5. Absolut.



6. hehe nae men däremot tror jag många gör det:)



Mina åsikter;P

2010-02-13 @ 14:02:54
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: kim

Haha...Sorry Anksi om jag lät arg i mitt inlägg =)Antar att jag vart lite caryed away!!

men det är verkligen en stark åsikt!

Love ya baby!! PUSS

2010-02-14 @ 02:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu