Betala mer för att du är fet

Jag är en av dom här "elaka" människorna som anser att feta människor ska betala mer vid diverse saker. Exempelvis när det handlar om flygplansbiljetter. SPECIELLT när det är för att människan är så stor att den behöver två säten. Varför? Ja varför inte?? Jag och min karl kan inte betala för endast ett säte, vi behöver ju två... eller hur? Och då får vi ju också betala för två säten.

Sen så finns det ju sånahär bussresor till Tyskland för att köpa alkohol. Och då betalar man inte bara för ett säte, utan även för vikten per säte... 120kg. Det är alltså vad du och din alkohol får väga. Företaget har då tagit ett genomsnitt att personen som åker väger 60kg och alkoholen denne köper väger 60kg.
Är det då rätt att någon som väger 120kg själv bara behöver betala för sitt säte trots att denne även köper alkohol för 60kg?? Nej, det tycker inte jag.

Tar du så stor plats att någon annan inte får plats - då bör du betala mer. Alla vi andra betalar ju för våra platser. Den plats vi tar alltså....


Vad tycker du? Ska man betala mer om man tar större plats?
Kommentarer
Postat av: Lotta

Ang. flygplansstolar så tycker jag att man ska betala extra när man behöver två säten.

Vafan, annars skulle väl alla använda två säten om det kostade som vanligt? Det är ju mkt bekvämare att ha två säten själv än att trängas i ett sånt där litet jävla ko-bås!



Samma som på bio, ska man sitta i en sån där jäsig bred stol/soffa där längst bak får man ju betala extra, annars skulle väl varenda jävel sitta där och slappa?



Ursäkta att jag svär så mycket :$

Jag har nyss suttit i en diskussion om religion, huruvida man ska vara FÖR Fri abort eller om det är mord. Om homosexualitet är rent religionsvidrigt eller helt naturligt.. ^^

2010-02-01 @ 19:06:45
URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Postat av: Nina

Men om man är handikappad och sitter i rullstol och behöver mer plats pga av det? Eller om man är onormalt storväxt pga sjukdom och behöver två säten?

Hur tänker du då?

2010-02-03 @ 15:05:03
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu