Vänskap

Jag är en av tjejerna i den såkallade "Klicken" eller "Le Clique" som vi också fint kallas. En grupp av tjejer med olika utseenden, intressen, jobb, familjeförhållanden och framtidsplaner.
Men vet ni vad? Det spelar ingen roll, för vi älskar varandra ändå. Lika mycket. Tror och hoppas jag.
Nu är det ändå på det viset att vi alla bor inte i samma stad längre, vi gör inte samma saker, vi går inte efter samma tider och vi har inte samma familjeförhållanden eller värderingar....

För mig är min familj, min man och mitt barn allra viktigast just nu. Allt annat är sekundärt. Och det kanske kan uppfattas som konstigt då jag alltid satt mina vänner först. Men det är inte möjligt just nu. Det är inte heller möjligt för mig att delta i allt som sker då jag inte har intresset eller viljan att delta i allt. Detta gör då att jag ofta "missar" mycket. Olika samtalsämnen om varandras liv, interna skämt och liknande. Senare används detta och jag känner mig som ett spån.... Jag har inte längre någon större koll på mina närmsta vänner och deras liv. Jag är inte heller "the center of attantion", den som styr upp saker och ting.

Det är inte heller genom mig folk träffas och lär känna varandra, det har redan skett och helt plötsligt så känns det nästan lite som om mina vänner har blivit bättre och närmre vänner än vad de är med mig längre... Och ibland känns det så jobbigt att jag blir ledsen till tårar.
Varför är det så?
Är det för att jag vill ha "mina vänner för mig själv"?
Är det så för att ja känner mig bortglömd?
Är det avundsjuka jag känner?


Numer är det inte till mig man ringer för att prata av sig. Det är inte till mig mina närmsta vänner ringer för att prata om klänningar, förfester, gårdagen eller liknande. För även om jag ser dom som mina närmsta vänner, så är jag inte deras närmsta vän. Jag har, trots att jag lovade mig själv, glidit bort en bit.
Från vissa en lång bit bort, för andra har jag istället kommit närmre... Men det spelar ingen roll, för jag vet inerst inom mig att vi har en vänskaplig kärlek gentemot varandra som är starkare än massor - och det är vad som betyder något! ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu