Lata Grahamsrutor

DU BEHÖVER:
50g jäst
5dl ljummet vatten
25g smör
2msk sirap eller honung
1,5tsk salt
250g kesella lätt
2dl grahams mjöl
12-13dl vetemjöl

DU GÖR SÅ HÄR:
Smula jästen och häll över det ljumma vattnet så att jästen "smälter".
Tillsätt resterande ingredienser och arbeta ihop till en smidig deg(Du behöver inte knåda massor)
Låt jäsa i 40min under duk.
Platta sedan ut degen på en plåt, strö lite grahamsmjöl över och låt jäsa i 20min.
Sätt på ugn och värm till 225°. Grädda brödet i 15min.
(Du kan antingen skära upp degen innan du gräddar eller skära med ex en pizzaslicer när brödet är färdiggräddat.)


Voila! en härlig bricka med onsdagsmyyyyyys


TACK Jessica för detta kanongoda och löjligt lätta recept.♥

Kommentarer
Postat av: Majja

Hejhej.

Nejnej, organscreening är inget farligt. Det är bara ett vanligt ultraljud där man tittar så organen växer som de ska :) Det är frivilligt om man vill göra det eller inte :) Men allt såg som sagt bra ut :)

Ska bli tokskönt att vara ledig, då jag jobbade förra helgen :P

Du får ha en trevlig helg fast att du jobbar :)

Kram

2010-02-26 @ 09:54:14
URL: http://www.majjabajja.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu