Stressa?

Jag läser ju många föräldrabloggar varav några är mer eller mindre frenetiskt tokiga i vad de anser vara rätt och fel, medan andra bara flyter på en våg av underbart och vackra rosor. haha
Själv ligger jag lite mittemellan. Jag njuter av min dotter och jag älskar henne över allt annat på denna jord, men jag kan ärligt talat säga att jag inte alls uppskattar bajsblöjor eller bebisgråt under natt/tidig morgon. Sen har jag ganska starka åsikter om exempelvis socker och godis, men kan tänka mig att tumma på vissa saker i uppfostrandet när hon blir äldre och jag lärt mig vissa saker....

Men en sak är jag säker på och det är att inte stressa på utvecklingen. Jag låter henne ta sin tid, visa när hon är redo för att lära sig något nytt. Och bara för att hon är i en viss ålder så betder inte det att hon MÅSTE kunna en viss sak då alla barn är olika. Det är en av anledningarna till att jag fastnat för Montessoripedagogiken.

Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Ny tävling hos Tant..



http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_19.html



..med chans att vinna presentkort från en underbar inredningsbutik!



Kika gärna in o delta o ha en riktigt braig dag :)

2010-01-19 @ 13:31:19
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: anette

låter bra tycker jag, man ska inte stressa fram saker, dom kommer att lära sig till slut.

kram

2010-01-20 @ 19:07:56
Postat av: Milla

Du ska ju ta lilltjejan till mig=)

2010-01-20 @ 22:10:23
URL: http://milllaa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu