Minisemester

Att jobba natt(att jobba överhuvudtaget) är fan bland det jobbigaste jag vet just nu. Att lämna min gråtandes unge i hallen gör ont i hela min jävla kropp och jag vill bara slänga min äckliga matlåda i trapphuset och skita i att gå till jobbet.
Men jag gör det ändå. För det är vad som ger mig mat på bordet, internet i datorn, el till ugnen och det som gav mig och min man en underbar shoppingrunda på Ikanohuset idag :) Förra månaden var som leva på luft, men denna månad får vi äntligen bra och extra att spara till höst. TACK GODE GUD!


Hälften är köpt på slutrean och jag sparade ca 700kr bara inne på BikBok. SWEET!






Vi är ju hemma från vår minisemester i svärisarnas sommarstuga. Utan ungen. TACK GODE GUD! För detta blir älsklingen och mins ANDRA helt barnfria dag och kväll, för att bara vara vi. För vi skaffar inte barnvakt om vi inte behöver hjälp, ex om våra jobb krockar eller liknande. Valborg hade vi en barnfri kväll, men skulle båda upp och jobba på morgonen därpå.



Detta är lyx. And we like it.
Jag älskar min dotter över allt annat och hon är det bästa som hänt i mitt liv. MEN ibland är det skönt att bara kunna andas i lugn och ro ;)
Imorgon hämtar vi dock hem vår guldklimp, fisen, grisen, trollungen, galenpannan, sötnosen, crazybaby... ja, kärt barn med många namn!
Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är lika viktigt att få vara man & fru, som att vara mamma & pappa. Och om man säger att det absolut inte är så...ja då har man nog inget liv utan barnen.

Hoppas ni fick njuta riktigt rejält!!

2010-07-24 @ 08:04:36
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Anna mer än mamma

Instämmer med föregående, att skaffa barnvakt betyder inte att man inte älskar sitt barn. Man är mer än förälder, även om man är förälder först och främst. Ibland behöver man få samla krafter.

2010-07-24 @ 11:22:17
URL: http://stkorsgatan10.blogspot.com
Postat av: Angelica

*TACK Anna & Lisa* :) Vi fick njuta rejält. Så nu är vi utvilade och kan vara bättre föräldrar.

2010-07-24 @ 13:46:14
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu