Broccoli med Pasta i Ostsås

Jag kokar alltid allt lite längre, än vad anvisningen säger för att det det ska bli lättare att mixa det. Sen häller jag  av vattnet, men sparar lite av vattnet från broccolin - för att göra såsen med sen.

 

För att lättare kunna mixa maten så klipper jag allt i mindre delar. Först mixar jag broccoli och pasta för sig, sen blandar jag ihop det med mixern.
 
 

Såsen gör jag av broccolivattnet, lite mjölk, mjöl och ost. Jag använder inga mått utan gör efter känn, konsistens och smak. =)
Sen blandar jag ner allt i broccolipastan och mixar lite till. Sen fyller jag upp burkar och ställer in dom i frysen!
  
 

I frysen finns även grönsakspuré, rotfruktspuré, lammfärs, kyckling, pollock och rotfruktspuré med torsk i hel måltid på burk.

Kommentarer
Postat av: svärmor

läste jag SMAK....? =)

2010-03-10 @ 14:07:01
Postat av: Anonym

tack för tipset! lägg gärna in fler inlägg på bra mat för barn=)

2010-03-12 @ 06:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu