Gnällinlägg

Måste gnälla av mig innan jag spricker!

hon är verkligen det finaste jag gjort i hela mitt liv, men det är jobbigt. JÄVLIGT JOBBIGT att ha barn! Speciellt när man är ensam med henne 5dagar i veckan. Och det finns ingen som kan säga emot det - den har klart och tydligt inte varit själv med sitt barn så ofta...

hon bara gråter när hon ser mig... vill att jag ska bära och jag orkar inte göra det en hel dag. Det går inte! min rygg klarar inte det.
Dessutom så måste jag åtminstone få klä på mig innan vi ska gå ner på stan!

Önskar att vi kunde ta några veckor ledigt både jag och Jocke så vi kunde vara två hemma. Det gör allt mycket lättare och det går fortare! Dessutom behöver jag inte lämna hemmet som ett jävla slagfält när jag går hemifrån. Stackars Jocke får komma hem till det sen...

Nu har hon tröttnat på att ligga i sin säng och jag har trots allt klätt på mig. Men mitt hår är fortfarande blött - inte bra att gå ut med det, då blir man sjuk och blir jag sjuk blir allt ännu svårare här hemma.
Kommentarer
Postat av: Catarina

Ojojoj. Om det är någon som vet vad du pratar om så är det jag.

Jag är ensam med Musse nästan jämt dock. Totte jobbar som arbetsledare och jobbar i princip hela tiden.

Dom senaste två månaderna har vi sovit när han kommit hem och sovit när han åkt på morgonen. Om han ens kommit hem på kvällen. På största allvar.



Ibland har jag inte ens hunnit prata med honom på 2-3 dagar.



Så jag vet verkligen vad du pratar om.



Men jag kan trösta dig med att det går i perioder. Det där gnället. Stunderna när ingenting passar och man känner sig som ett vrak själv.



Jag har fått hämta min kraft hos svärmor istället.

Jag lämnar honom där ett par timmar ibland för att få lite ro själv.



2010-03-11 @ 15:29:43
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: svärmor

en av fördelarna med att vara förälder är att man glömmer allt det tråkiga och jobbiga och minns bara allt ljuvligt...=) Kramis

2010-03-11 @ 20:02:56
Postat av: Catta

Måste använda en fras som du så många gånger själv använder "Alla barn är olika" Jag var hemma med Kevin själv varje dag mellan 7-16 5 dagar i veckan och även vissa helger, under 6 månader Jag kan inte direkt påstå att det var jobbigt. Snarare tvärtom. Just därför att Kevin aldrig varit speciellt gnällig av sig utan klarat av att underhålla sig själv. Så jag hade inga problem med att vara med honom hela dagen och ändå lyckas ha det städat och nylagad mat på bordet när Ricard kom hem. Betyder det att jag inte varit tillräckligt med mitt barn, bara för att jag inte tyckte det var jobbigt? Men nu är det helt andra bullar. Nu måste man hålla koll på honom hela tiden när han springer iväg..

2010-03-19 @ 16:58:57
Postat av: Angelica

Catta Vet inte vad du yrar om.

Har väl inte påstått att du inte varit tillräckligt med ditt barn... ???



2010-03-19 @ 18:14:56
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu