Förkylningsastma

Skrev j igår om hur grisen börjat hosta igen. Natten blev förjävlig med hosta hosta hosta hosta och åter igen, hosta! Sen fick hon sova lite hos oss lite...
Imorse sa jag till min älskade man att han allt fick klä av sig och lägga sig i sängen igen. Ingen kola för honom, för Aimee måste få träffa en läkare med den ansträngda andningen som hon hade när hon låg där bredvid mig :(


Jag åkte till jobbet med vemod i kroppen, trots de kärleksfulla pussarna och vinkningarna jag fick av henne när jag gick.
Älsklingen fick en tid hos Anders Svensson, barnläkare. Det fastställdes att hon har en jättevanlig förkylningsastma! WHAT?? 

Jävlahelvetesfittaidiotfan!

Nu har hon iaf en inhalator med två olika mediciner som hon ska tvingas ta varje dag. Det gråts och skriks, men vad ska jag göra? Jo, jag sjunger, dansar, klappar händer och säger hur duktig hon är efteråt. Och så får hon en hembakad vaniljkaka :) Jodå! Jag mutar mitt barn. Jag ger henne en belöning! 




Nu ska jag snart baka chokladbollar. Så imorgon får hon både kaka och chokladboll! haha Mammas ♥

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Stackars Mimi:( Jag kommer ihåg när Maxis hade förkylningsastma när han var 6mån... Man känner sig såå hemsk när man måste tvinga dem att andas i masken! Men som tur är släpper astman ganska fort! Och han har inte haft den sedan dess! Krama o pussa henne från faster<3

2010-11-01 @ 20:24:51
Postat av: sofia

Hej gumman, ja vet att det känns skit när ens barn får astma, Tuwis har ju det me.. inhalator och allt.. Ett tips till er är att INTE tvinga henne ta den, håll inte fast henne det ger bara fel budskap till henne.. Utan gör det till en rolig grej, på tuwis funkade med att ge dockan och nallen lite och sedan säga roliga saker som man bara får säga inne i masken och inte annars.. Hade nån gett oss dom tipsen så kasnke inte vi hade försökt i ca 3 månader och det va skrik och gråt varje gång.. Nu vill hon verkligen ta den, för tillslut kopplar dom det till att det är bra..:D



Hoppas detta långa inlägg vart nått bättre..



En stort kram till er och pussar till sessan...

2010-11-01 @ 20:49:16
URL: http://karleksbarn.blogg.se/
Postat av: Catarina

Och vi har hållt på med dom där medicinerna sen musse var 3månader. Pulmicort dit och airomir hit. När Musse blir som mest sjuk brukar det dock inte räcka. Så det slutar med att vi alltid får åka in akut och inhalera ventouline på sjukhus.

Den där astman är ett jäkla helvete. Det är hemskt.

Vi fick olika bud överallt i från så dom första månaderna var verkligen inte roliga. han undermedicinerades så det hette duga. Nu har vi hittat en underhållsdos som verkar fungera för honom och han blir inte så hemsk i luftvägarna som han brukar.

Men, astma hostan. Den där hemska hostan.

Som aldrig ger med sig. Och som kommer lika snabbt som första förkylnings symtom visat sig.

Usch.



Vi gjorde på samma sätt. Gav nallen lite luft och så fick pappa lite och mamma lite. Och då brukar det gå bra. Men, när han är som allra värst då vill han inte. Jag tror att han upplever en kvävningskänsla nästan när han får masken över munnen. Så då måste vi ju helt enkelt tvinga honom. medicinen måste ju i. Men roligt är det inte.



2010-11-02 @ 05:46:24
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Lisa

Aj aj, det var inte roligt. Men som tur är så är det inte allvarligt.

Gör det hela till en rolig grej så kommer det att bli kanon.

Lycka till gumman. KRAM!

2010-11-02 @ 10:10:48
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Malin Bergqvist

Hej, Elina blev dålig av astma och inlagt 3 månader gammal. Men Vi fick en ailos, en maskin som det puffar rök ur..så man slipper ha masken tät runt ansiktet. Den hade elina Tills hon va ett och ett halft. Det kan vara lättare att börja med en sån tills hon vänjer sig. Men en sån måste ni få på recept till hjälpmedelscentrralen.



Måste säga att jag tycker inte om Anders Svensson, han är jätte glad i att skriva ut mediciner till barnen hur som helst, fast det kanske inte behövs.



Barn allergi mottagningen på US är JÄTTE BRA!!



2010-11-02 @ 14:23:02
URL: http://livetmusikmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu