Inte helt frisk

Det känns ju nu efter en heldag med full fart, att man inte är helt frisk ännu. SABLARNS! Men har inte råd att vara hemma mera. Bita i sura äpplet och köra så gott det går.


IDAG:
Upp och klä på mig och barnet. Lämna barnet på förskolan. Åka till jobbet. Jobba.
Åka hem från jobbet. Hämta barnet p förskolan. Gå hem. Vika ren tvätt. Sätta på ny maskin tvätt.
Plocka leksaker och annat löst skit. Laga middag. Bada med grisen. Klä på oss.
Åka och storhandla. Hem och packa upp varor. Diska. Äta kvällsmacka. Betala räkningar.
Nu ska jag sova.....

För imorgon ska jag bli intervjuad till Sodexos personaltidning. Sen ska jag hämta hem ungen och fika med min finaste Jessica innan vardagen rullar på så som ovan...
Ja det är så här när man är vuxen och småbarnsförälder. Men vet ni vad? Jag skulle inte byta bort det för någonting! Hur jobbigt det än känns, hur mycket jag än gnäller eller hur mycket jag än suktar efter en riktig partyevening... nej aldrig. Mitt liv är mitt allt.


Hoppas ni har det lika gott som jag! (Minus täppt näsa och ledvärk!)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu