Grisen på förskolan

dag är min fis på förskolan igen. Förra veckan blev det ju bara en dag pga sjukdom och lediga dagar. Men denna vecka kör vi på som vanligt. Två halvdagar(så jag får sova ut efter kvälls/nattsjobb) och två heldagar(så jag får sova ut och arbeta med mitt egna företag). Sen är hon ledig på fredag för det är jag med. :)

Detta har varit perfekt känner jag. Bara 20h i veckan, inte för mycket och inte för lite. (Och med för lite menar jag, de där få timmarna så man nästan undrar om en barnvakt är billigare)
Hon trivs åpå sin förskola! Det är så himla kul att komma och hämta henne då man direkt ser hur mycket hon har utvecklats och hur glad hon är. Sen har vi ju världens äbsta förskola också ;)


Nästa vecka blir det annat dock. Då går jag upp till 75% på mitt jobb och får dagtider = mer förskoletimmar för grisen. Hoppas det kommer gå lika bra då som nu.
Hon kommer ändå få hellediga dagar med mamma eller pappa med mitt nya schema, så heltid blir det ju inte.

Hur som... lite morgonsvammel. Nu väntar en dusch och sen ska jag hämta hem henne. Grisen alltså. Det vackraste.



Snorungen är annars ett popluärt smeknamn på henne just nu, har varit snorig i 1,5vecka nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu