rösta. På vilka?

Jag blir så jävla trött på detta val... Jag hänger inte med längre. Och jag vet inte ens vad jag ska hänga med i. Smutskastningen? Alla tomma löften?

Och vad ska jag rösta för?? På vems bästa ska jag tänka på?
Någonting som gynnar mig som arbetare.
Någonting som gynnar min familj då vi har barn.
Någonting som gynnar de som är sjukskrivna.
Någonting som gynnar mig om fem år? 10år? 20år?
Någonting som gynnar min man som är studerande?
Någonting som gynnar mig om jag får sparken?

Alltså, jag känner mig helt lost i denna jungel. Blir mörkrädd när man inte längre fokuserar på sakfrågor som kan gynna vårt samhälle och land, utan istället snackas det om några jävla Rutavdrag och hurvida vissa röstar på en person istället för ett parti.
Men det är svårt att rösta på just partier och deras frågor, då så många partiledare och politiker idag är så jävla mediakåta att de är med i andra program än politikdebatter....


Jag vill rösta för ett arbetarsamhälle, ett samhälle där det ska löna sig att jobba och inte gå hemma.
Jag vill rösta för individuella förskoleavgifter.
Jag vill rösta för bättre pension.
Jag vill rösta för att lärare ska få säga till om mer, tillsammans med sina elever om hur skolan ska fungera bättre.
Jag vill rösta för att åldergränser ska ändras på för att unga inte ska fara illa.
Jag vill rösta för att det ska vara högre och hårdare straff på våldsbrott.
Jag vill rösta för att vi ska kunna hjälpa våra egna medborgare innan vi försöker hjälpa andras.
jag vill rösta på ett part i som ska kunna lösa alla problem ;)


Vem vill du rösta på?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu