Avrättning

Läste precis en rubrik på Aftonbladet om en ren och skär AVRÄTTNING mitt på ljusa dagen, mitt på öppen gata i Göteborg....
Det känns nästan overkligt, sker detta verkligen i Sverige? Ja, sen länge. Vet inte om våld och skottlossningar, mord och liknande ökat de senaste 20åren. Men det rapporteras klart och tydligt mer om det idag, än förr. Eller är det för att jag gått och vuxit upp, läser mer nyheter och reagerar? Vet inte det heller.

Kanske på tiden att man tar sig en titt på lite statestik. Kolla hur det ligger till.


Blir lite rädd att det kan ske här i stan närsomhelst nu när man varochvarannan dag läser om gängkriget som råder. Polisen kan tydligen inte göra något.... ??
Vet inte. 
Blir bara ledsen över hur det ser ut i världen ibland. Men känner mig då väldigt lyckligt lottad att leva det liv jag lever, med de fina människorna jag har runt om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu