Borsbindare

Hur går det gamla talesättet? "Jag svär som en borsbindare" Stavas det så?!? Och vad betyder det egentligen?

Spelar kanske inte så stor roll, men tänkte ändå visa en ärlig, och inte så bra sida av mig. Och det är att jag svär. Mycket.
Mer än mycket skulle nog andra säga. Det är först och främst ord som "fan" och "jävlar".
Men tyvärr så stannar jag inte där när det är situationer som inte riktigt är lätthanterliga för mig. Då kommer det ut värre saker som tex, jävla kukhål, fitta, kukhuve, idiotjävel, förbannade skithål....
Och detta kan jag helt utan att tänka efter, säga i närheten av mitt barn som snappar upp precis allt vi säger och gör här hemma! Skämmes på mig utan dess like känner jag och slår mig på huvudet! För det är ju inte okej.


DOCK så kan jag ärligt talat säga att om hon säger fan eller jävlar, kommer inte störa mig eller göra mig något då det inte är några farliga ord(om hon säger det i ett passande sammanhang och inte bara ordet i sig). För visst är det väl nästan så att de tillhör vårt dagliga språk i dagens samhälle? MEN jag kommer självklart inte uppmuntra att hon använder orden.

Än så länge så har hon inte upprepar några av de fula orden vi använder här hemma. Men hon har börjat räkna, "nio, åtta, te, ett, tio" stod hon härromdagen i lekparken när hon "räknade" sina kastanjer hon plockat ihop. :) Får väl se när vi får höra att hon svurit på förskolan eller nåt. Eller när hon börjar använda de fula orden som skriks i alla Astrid Lindgrensfilmer hon ser på! haha


Vad gör/säger ni som ni kan skämmas lite över?
Kommentarer
Postat av: Lina

Och jag är rätt så dan med att säga fan eller helvete.... Tyvärr!

2011-04-24 @ 20:04:56
URL: http://linathunberg.blogg.se/
Postat av: Anna

BorsTbindare heter det:) och jag är värst i kommun kan jag lova;) med ord som fittnylle, pissluder och pissfitta (är jag ju inte vidare stolt över men det flyger ut titt som tätt) man ska ju passa sin tunga MEN jag känner också att det finns fan så mycket värre saker att haka upp sig på här i världen haha.

2011-04-24 @ 20:21:39
URL: http://stkorsgatan10.blogspot.com
Postat av: Lisa

Kan ge dig ett till ord som används ofta..mest på jobbet. Slynbuske, lite lagom fult =)

2011-04-24 @ 21:36:23
URL: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu