Dödsångest

Jag har aldrig haft dödsångest själv men härromdagen började något krypa sig på och jag kände det som om hela världen skulle rasa samman. TÄNK OM kom upp i huvudet. TÄNK OM någonting skulle hända min Aimee... Sen ville den känslan inte riktigt försvinna och nu känns det jobbigt.

Kan inte sluta tänka på TÄNK OM. Kan inte sluta tänka på hur jag själv skulle dö om min Aimee dog. Läser ju varje dag om barn som dör i olyckor och sjukdomar. TÄNK OM det hade varit min lilla grisegno, vad skulle jag göra då? Och så kommer paniken..... Blir livrädd att någon ska ta henne, göra henne illa eller att hon ska bli sjuk. TÄNK OM jag skulle göra ett misstag?


Jävlaskithelveteskänslor. Tror det är blandat med att hon helt plötsligt inte är nyfödd och bebis längre, utan blir större och större för varje dag som går. Härromdagen sa hon "nä, inte äta barnmat" när jag tog fram en burk katrinplommonpuré. Och senare på kvällen sa hon, efter att ha smetat smör på sin stol "de e möj häj på toooolen". Det går för fort och jag är rädd att missa något.



Tänk att man kan älska någon så oerhört mycket att det blir svårt att andas och tänka klart.

Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

Det är hemskt att känna såhär. Men det är nog VÄLDIGT vanligt bland mammor...Jag känner oxå så ibland så mycket så att det har påverkat vår vardag. Jätte jobbigt att känna så! Men jag har pratat med många av mina vänner och vi är många som känner likadant! Man får försöka att tänka glada tankar istället för annars är risken att man blir helt uppslukad av allt som KAN hända. KRAM

2011-04-18 @ 09:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu