Hur långt ska jag gå?

Ibland så orkar jag inte tänka på vad andra ska tycka.
Ibland så orkar jag inte bry mig om vad andra ska säga.
Och ofast så skiter jag blanka fan i om någon blir "ledsen" för att jag är av en annan åsikt. Man måste inte tycka lika i allt, vi måste inte alla vara överrens hela tiden. Jag tror inte jag är så olik någon annan, skillnaden är att jag vågar skriva och säga vad jag tycker rakt ut istället för att sitta hemma och sura.
Jag vågar gå ut och ändra på saker, röra om i grytan för att göra en skillnad. Blir jag förbannad över något så ventilerar jag ut den ilskan, på samma sätt som att jag asgarvar när jag blir riktigt glad.


Men jag undrar lite hur andra tänker.......
Ska jag gå ut och skaffa ett bättre jobb än städare för att andra ska bli stolta över mig?
Ska jag raka benen för att andra inte tycker det är snyggt med orakade ben på en kvinna?
Ska jag klä ut min dotter till prinsessa för att andra ska kunna tycka hon är söt?
Ska jag sluta skriva diskussionsinlägg på bloggen för att andra inte ska "ta illa vid sig"?
Ska jag bli vegetarian för att andra tycker det är synd om djuren?
Ska jag tycka en film är bra för att alla andra tycker det?
Hur långt ska man gå för att andra ska bli nöjda?


Mina närmsta som verkligen känner mig, vet hur jag är och att jag inte är så tuff som jag verkar här alla gånger. De vet också att jag är inte bara en genusmorsa som står för jämställdhet och är emot våld. Det finns mycket mer inom mig. Allt visas bara inte i bloggen då jag också har ett "privatliv".

Jag är bara jag. Och jag smörar inte för någon annan än min man och dotter ;)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-07 @ 18:50:13
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu