Det är inom mig som styrkan gömmer sig

Idag hann vi knappt hem innan vi skulle iväg igen. Middag och dusch och sen hojja bort till svärisarna på lite kalas för svärfar. Längesen vi sågs nu! Aimee var i högvarv och övertrött, men skötte sig bra. Somnade på en halv millisekund när vi kom hem och la henne i sängen :)


Imorgon och två dagar framöver har jag fullt upp med tårtbakeri. Bröllop på lördag! Ska bli riktigt kul att göra dessa tårtor, så kul att jag inte ens tänker på tandläkarbesöket som ska göras imorgon.... hahaa 
Och det är starkt av mig då jag lider av tandläkarskräck. Blir väl kanske 5:e gången under min livstid som jag får gå själv. OCH!  OCH så har jag ju glömt säga... för ett par veckor sen testades en annan skräck. Min spindelfobi när Daisy jagade en jävel på sovrumsgolvet. Jag slängde tidning på den! haha Annars hade jag nog kunnat skrika halvt ihjäl mig, stänga in den i sovrummet och sen sova på soffan resten av livet ;)


Låter kanske svamligt detta inlägg, men vad jag ville komma till var att inom oss finns det en gömd styrka. En kraft som lyfter oss högre än oss själva så vi vågar gå steget längre - söka det nya jobbet, sälja huset, skilja sig, skaffa barn, bryta vänskap, ändra klädstil. Förstår ni vad jag menar?

På ett år har det hänt så mycket i mitt liv att jag blir svimfärdig när jag tänker efter.
Flyttat.
Startat företag.
Bytt jobb.
Blivit befordrad på jobbet.
Skolat in barnet på förskolan.
Haft första semestern någonsin.
Gått ner i vikt.
Fått nya & gamla vänner.

Snart kommer ett nytt år börja. Och jag är redo för nästa steg. Med lite nervositet - som ger energi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu