Det är mycket nu!

Jag ska börja som Gruppledare på min arbetsplats den 1 september, men redan nu tar ansvaret form och jag tar på mig rollen(gjorde visserligen det lite innan också). Och på ett sätt känner jag mig stark i rollen och att jag har mina arbetskamraters stöd. Men samtidigt så blir jag ju skiträdd! Tänk om jag  gör något fel? Tänk om jag inte kan leva upp till förväntningarna? etc...
Innan var jag orolig för att inte få tjänsten. Nu är jag orolig för att jag inte kommer klara det.... haha


Samtidigt så har jag ju mitt egna företag som rullar på med beställningar vilket gör att jag mer än ofta jobbar dubbelt. Och så ska man vara en bra morsa och älskvärd sambo och kul kompis.
Idag är jag trött och svamlar känner jag.... Men om inte annat, så vet jag att jag lever! :D  Och jag mår bra. Känner mig tillfreds och peppad.


Nu är det final på Allsång på Skansen och kaffe som gäller.
Hoppas er tisdag är härlig!
Kommentarer
Postat av: svärmor

klart att du klarar av det och du....det är mänskligt att göra fel, så om.. jag säger om du mot förmodan skulle göra nåt fel, så är det ju som sagt mänskligt att fela. Jag önskar dig ännu en gång "Lycka till" kram och vi ses i morgon

2011-08-16 @ 21:55:01
Postat av: Catarina Sjöqvist

Åh, du kommer säkert göra hundra fel. Men jag tror inte att någon förväntar sig något annat.

Jag vet inte vad tjänsten egentligen innebära, men mitt tips är att du inte tar på dig för mycket, bara för att bevisa att du kan. Det kommer att komma tillbaks på dig. Tro mig. Jag gjorde så. Jag gjorde precis alla man bad mig att göra, arbetade häcken av mig bara för att visa hur jäkla bra just jag var. jag satt kvällar och helger, med planering och diverse annat. Utan att redovisa detta såklart. Jag bara gjorde det. Mycket också pågrund av att jag tyckte det var så roligt.

Men, det resulterade i att jag satte ribban högt för mig själv. Nu förväntades ju jag klara av allt detta, och för alla andra såg det ju ut som om jag gjorde allt detta på arbetstid.

Sedan fick jag arbeta i motvind innan man förstod att det var omöjligt att klara av det jag gjorde på den tiden jag fick betalt för.



Tro på dig själv så pass att du också ställer krav på din arbetsgivare. Man måste själv vårda och vara rädd om sin kunskap. Och se sitt egna värde.

Ingen, och det stämmer verkligen, ingen kommer i slutändan tacka dig för allt det där extra som du gör. Det du gör ska alltid visa sig någonstans. På din lön eller förmåner. Om inte annat så ska du se till att alltid kunna visa, genom intyg eller befattningsbeskrivningar och gärna omdömen, vad du har gjort och vad som ingår i din tjänst.

DET har du nytta av i ditt fortsätta arbetsliv, inte alla extra timmar och sådant som inte syns.



När du känner att du inte klarar av något, se ingen prestige i att be om hjälp.

Kan du inte svara på något, förklara att du just nu är osäker, men att du lovar att återkomma med ett svar. Känner du dig otillräcklig, säg det.



Det är inte bara glassigt att vara huvudansvarig över något. Det är tufft. Och krävande.



Men jag är övertygad om att du kommer lyckas galant.

2011-08-17 @ 06:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu