Fan vilket bra jobb vi gör!

Jag har en dotter som många har kallat för "lätt" och "snäll". På ett sätt så håller jag med och kan tycka att de har rätt. För det mesta är hon väldigt lätt att ha att göra med, hon nöjer sig oftaste med de svar hon får och det blir sällan stora bråk utan en förklaring och undanmanöver så är trotset som förglömt.
Hon borsta gärna tänderna, tvättar händerna och även om hon på kvällskvisten säger "Näe sjova" så lägger vi ner henne i sängen, pussas och säger godnatt och så somnar hon själv i lugn och ro i sin säng. Hon vaknar på morgonen med ett stort leende på läpparna, hoppar glatt i sängen och är alltid redo att ta dagen med storm. Vid avlämning på förskolan springer hon in och kramar om sina fröknar och vänner, lämnar ifrån sig snuttis och fruktburk samtidigt som hon knappt ger mig en vink och "hejdå". Vid hämtning blir hon lika glad att se mig som sina fröknar på morgonen och hon blir aldrig ledsen över att gå hem.
Mat har hon alltid ätit och äter tills hon blir mätt, ibland är det en halv portion och ibland tre portioner. Hon slutade med kvällsvällning utan att ens reagera, vi testade att inte ge henne en kväll och sen har hon inte druckit det mer.

Jag kan tycka att de har rätt när de kallar min dotter för "lätt" eller "snäll", men det är bara för att kunna ge mig och Joakim en rejäl klapp på axeln och säga;
FAN VAD VI ÄR GRYMT BRA FÖRÄLDRAR!  :)


Även om livet inte är en dans på rosor, så ska jag bli bättre på att ta till vara på de ögonblick och busiga stunder som är sådär löjligt härliga med min lilla familj. För det är dom stunderna som gör att man orkar gå framåt. Som nu, med eget företag och stundande gruppledartjänst... HUR ska jag hinna med allt?? Med energi från mina hjärtan såklart. ♥











Kan ni fatta att dessa så människor är så fantastiska???
MOAHAHAAA
Kommentarer
Postat av: svärmor

absolut <3

2011-08-15 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu