Ledig måndag

Idag är jag ledig! Sen kör vi jobb tis-fre och ledig helg. :)
Dagen är lugn och skön. Jag och grisen har tro't eller ej - blivit osams någonting alls!!! Herremingud, tvååringen som annars har en härlig förmåga att trotsa 90% av sin vakna tid om de knasigaste sakerna.

Så här kan det låta strax innan läggdags.....
"Ja ha klabebit" (jag vill ha chokladbit)
"Nej, vi är på väg in till sängen. Det är kväll och du ska sova"
"Näe sjova, buhuuuuuu!! Klabebit" (Nej, inte sova. gråter som en tok. Chokladbit!)
"Älskade tröttfis. Du kommer sova så gott."
"Kolla Pipppi! Näe kolla Pippi. Kolla Tassel. Ja hålla gockan." (Kolla på Pippi. Nej, inte kolla på Pippi. Kolla på Trassel. Jag ska hålla i dockan.)




Jag vill ibland gråta i kapp med henne när det startar, men jag vet att det skulle inte hjälpa. Ner på hennes nivå, få kontakt - "Hej Aimee, kolla på mig. Tack." säger jag för att få hennes uppmärksamhet(jag säger alltid tack till Aimee när hon gör något jag ber henne om). Sen ber jag henne lugna ner sig och att andas. "Ta djupa andetag" och så visar jag. Då glömmer hon liksom bort att hon nyss var "ledsen". Sen gäller det att bekräfta henne och hennes känslor. "Jag vet att du blir jätteledsen över detta nu. Men först och främst ska vi äta lunch. Sen ska vi gå ut till lekparken."
För även om jag vet att det är just trots, så är det skitjobbigt att se hur hon ser fullkomligt förkrossad ut och gråter stora krokodiltårar......



Just nu sover hon middag och jag dricker lite kaffe. Sen ska vi ut och leka lite, men tror vi skippar plaskis. Vädret ser minst sagt ostabilt ut, det blåser och är inte ens 20° ute.
Annars så har jag lagt upp 8 annonser på blocket! :) Rensade ju lite i källarförrådet igår. Finns nu inget mer att slänga/sälja! Det som finns i kartongerna därnere är våra sentimentala sparafrånbarndomenkartonger samt lite säsong; jul, vinter etc. 
Men har lite mer barnkläder att kränga bort tillsammans med skor. Ska bara fota det först.


Hoppas ni får en kalasdag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu