P-ring.

Fick en kommentar av Linda som undrade lite om min P-ring.
So here we go :)


Denna lilla ring placerar du själv inne i slidan och sen sitter den där i tre veckor(Jag sätter in och tar ut min ring på fredagkvällar). Och efter dessa tre veckor tar du ut ringen, för att vara utan ring i en vecka. Denna vecka har du mens. Och sen sätter du in en ny ring efter en vecka. :)

När jag tagit ut min ring på fredagkväll kommer mensen på lördagkväll/söndagkväll(lite olika beroende på stress och ägglossningen) och är sedan slut på torsdag/fredag.

Du eller din partner(med snopp då) känner inte ringen vid samlag, men du/han/hon kan känna den med fingrarna.



Det positiva med detta är;
* Framförallt att man slipper tänka på att ta ett piller varje dag, utan du byter ju bara en gång i månaden.
* Inget går genom magen så du får hormoner på ställen du inte behöver dom. Med p-ringen får du allt det där nere, där det ska vara och hela tiden.
* Du kan ha diarré, kräkas och liknande - men ändå vara skyddad vid samlag(vilket inte är säkert om du äter piller då du kan kräkits/skitit ut det).


Men som med alla preventivmedel(nästan?) så kan man få bieffekter. Jag har inte haft några och är tyvärr inte så insatt i dessa, men här kan du läsa mer om NUVA RING.


P-ringen säljs i paket om tre, men man kan ofta hämta ut två paket så slipper man springa på apoteket var tredje månad ;) Och dom kostar ca 300:-. Alltså ca 100:-/månaden.
Om man har en vän som använder p-ring så kan man, om man glömt bort att hämta ut nya - låna en av den! Skitbra och det nyttjar jag och mina vänner :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för ett bra svar :)

2011-09-01 @ 09:49:56
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu