Kärleken mellan förälder och barn.

Jag vill att ni läser artiklarna om de fruktansvärda upptäckterna i en niobarnsfamilj i Danmark. HÄR och HÄR.
Jag vill att ni läser och tar till er vad som sker nästan utanför våra fönster. Hos familjer som själva valt att få barn - för att sen förstöra dom för all framtid. För att göra dom illa, våldta och misshandla dom på sätt som man inte trodde var möjligt.

Själv skulle jag ha svårt att misshandla en annan människa - även vid extrema förhållanden och ilska i kroppen. ÄN MINDRE då det handlar om mitt egna kött och blod.

Jag anser att alla borde läsa om saker som detta för att förstå att man kan aldrig ge för mycket kärlek till sina barn. Och att man ska visa det, varje dag och på alla sätt och vis. SAMT att man ska visa kärlek för sin omgivning, uppmärksamma onormaliteter och våga säga ifrån!
Våga skriva brev, ringa samtal och annat för att säkerställa säkerheten för andra barn.

Nej, jag går in till min dotter och kysser henne i pannan. Talar om för henne att hon är värd mer än den kärlek jag har att ge och att jag är lyckligt lottad över att få ha henne i mitt liv.
Någonting som jag tänker göra varje dag till den dag jag dör för att hon aldrig ska behöva undra varför hon blev till.




Om du skapar ett liv - Då ska du tammefan ta ansvar över att det livet får kärlek!

Om du väljer att skaffa barn - Då ska du tammefan se till att detta barn växer upp i säkerhet!

Kommentarer
Postat av: Catarina

Fy fan. Jag klarar inte av att läsa sånt där.

Det är för övermäktigt bara tanken.

Stackars, stackars barn.

Jag mår illa verkligen.

Och jag får kalla kårar längs ryggraden när jag försöker föreställa mig rädslan hos dessa barn.

Usch, vidrigt.

2011-02-20 @ 09:23:07
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu