Lyxfällan

Jag sitter och tittar på lyxfällan..... behöver jag ens nämna hur förbannad jag blir? Och hur förvånad jag blir över hur vuxna människor kan bete sig så omogen och oansvarigt?!?!


Vuxna människor med barn, lånar av föräldar och syskon. Köper skit och betalar inte tillbaka. Lånar på andra ställen och hamnar hos kronofogden, inkasso etc... HUR ÄR DET MÖJLIGT??

HUR ÄR DET MÖJLIGT ATT KUNNA GÖRA AV MED MER PENGAR ÄN DET SOM KOMMER IN PÅ KONTOT DEN 25:E??????????
Förstår inte....
OM man inte lånar av folk hit&dit dock... Vet ju om flera som lever på det viset. Lever på andra, trots att man har inkomst, barn eller ska föreställa sig vara vuxen. Fattar inte hur man inte kan ta och ta ansvar över sitt liv och ekonomi. Kan någon ta och förklara för mig hur det går ihop sig?



Nu blir jag lite privat och öppen här, men jag varken höjer min inkomst till skyarna eller skämms över den. Vi är väl lågmedelsvenssons... ??
Hur som helst.
Vi får in pengar den 15:e, den 20:e och den 25:e. Sammanlagt ligger det på ca 20-23tusen varje månad. Och då är det väl omöjligt för mig att göra av med mer än dessa tusenlappar? Och hur är det möjligt att räkningar inte betalas?? Är det inte det första som man betalar när pengarna kommer in på kontot?
Kommentarer
Postat av: anette

åhhhh..jag ville kolla men sambon fick välja då blev det svensk maffia.

Jag fattar inte heller hur folk tänker, speciellt inte om man har barn, då MÅSTE man sköta sig...kan man ju tycka.

Ska nog välja kanal nästa vecka.

2011-02-25 @ 09:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu