Mät gärna mitt IQ i min fitta

Vill du bli bemött utifrån om du har en fitta eller kuk?
Vill du att din intelligens ska mätas utifrån vilket kön du har innanför brallan?
Vill du bli satt i ett fack/mall för hur ditt kön "bör vara"?
Vill du leva med förväntningarna om hur du ska vara, i vad du ska klä dig och vad du ska arbeta med - just för att du en fitta mellan benen och inte en kuk?

Vill du att ditt barn ska växa upp med samma förväntningar, förställningar, krav och måsten som dig?
Tror du att ditt barn skulle tycka det var kul att bli pressad in i en mall för hur denne ska bete sig eftersom att den har ett visst kön?


Jag uppmanar er att läsa boken GE DITT BARN 100 MÖJLIGHETER ISTÄLLET FÖR 2. 
SEN kan ni komma och ta en diskussion med mig angående Genus. Jag lånar gärna ut boken till den som vill läsa. Men säg inte nej till någonting du inte vet någonting om ;)


Jag förstår att detta ämne upprör människor - det skakar ju om hela ens världsbild!! Det tog många månader innan jag vågade erkänna mig besegrad, jag höll med. Jag ville ändra på mig och mitt tänkande. Ta bort ingrodda rutiner och dåliga vanor. Gå utanför ramarna och skapa en lång lång väg av möjligheter för mitt barn.
För jo, hon är mer än flicka/tjej/tös. Hon är mer än den snippa hon har. Hon är ett barn med hela världen för sina fötter. Hon får lov att använda alla färger från kartan, leka vilka lekar hon vill och tycka om vem hon vill. UTAN att få höra att någonting är fel.




Här nedan kommer ett par bilder på grisen. Och nästa vecka ska jag visa hur hennes leksaker ser ut. :)



Ett barn emd färgglada kläder gör att man själv blir glad vid lekstunden.



Genom att ge mitt barn kläder med färger från hela färgkartan - ger jag henne möjligheten att hitta sin favoritfärg utan att påverka hennes val.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag bryr mig inte mycket om det här med genus. Men det jag inte fattar är varför inte alla kan förstå att vi tycker olika?!

Varför ska man sedan ta till personangrepp?? Blir det helt plötsligt mognare då??

Jag tycker du ska skita i omogna människor som mår så dåligt innerst inne att dom måste hacka ner på alla andra. För så är det oftast, dom kväver sin egen ångest genom att ge sig på andra.



KRAM och trevlig helg!

2011-02-04 @ 13:46:39
URL: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu