Du känner inte mig

Du känner inte mig genom att läsa min blogg.
Du vet ingenting om mig genom att ha läst mina inlägg. Den här bloggen är inte ens ett år gammal och du tror dig veta vem jag är?
Jag blir inte ledsen av ditt personangrepp, jag blir ledsen för din skull då du klart och tydligt visar att du inte är en mogen människa. 

Jag känner inte dig, vet inte vem du är förutom nu ditt namn och att du har barn samt utbildar dig till lärare. Men dina ord säger mer än vad du tror om dig själv när du skriver så som du gör på ett så offentligt ställe, både i diskussion och i mail.
Skulle du uppskatta att få ett mail med dom orden, när de inte ens stämmer? Nej, jag tror inte det. Men jag är inte som du eller känner dig, så vad vet jag?


"
Angelica: Du har en gris till unge, torkar pensionärer i röven och bakar kakor... Klart du vill försöka bli sedd på något vis?! Då hakar du på denna trend! Varför ska du operera dina hängbröst? För att karlar inte tänder på hängbröst? Varfö...r bryr du dig?

Jag tycker bara det är så larvigt för man kan ge barn samma möjligheter utan att överdriva! Och vi läser genuspedagogik på lärarprogrammet, ca 2 h på 4 år! Så viktigt är det!

"


- Denna kommentar, och även i mail, fick jag i en diskussion om genus.......

Kommentarer
Postat av: anette

SKÄMTAR DU????

Den människa som skrivit det där är ju helt sjuk i huvudet.

Fin lärare måste jag säga...kommer få varenda unge att gråta....

jävla freak....



Snälla angelica, blicka framåt, ta inte åt dig.



kramkram

2011-01-31 @ 09:25:49
Postat av: Lina

Du har väl gjort en IP sökning Ankan!? För denna männska borde då få sig ett nackskott...

2011-01-31 @ 09:48:49
Postat av: Anna

Håller med, sök IP, näthat är jävligt iallaluktande. Folk som hoppar på så där är små töntar, tyvärr lyckas dom alltför ofta, klart det tar och man blir ledsen. Jag har en stilla undran till dom som skriver så, känns det inte tragiskt att för att ni ska må lite bättre ska nån annan må dåligt?? Hoppas verkligen inte att det sättet är något man överför till barn, sina egna eller dom man jobbar med..

2011-01-31 @ 11:22:34
Postat av: Angelica

Nej, det är inte ett skämt. Detta kommer från samma människa som jag citerar lite längre ner i bloggen... Tyvärr blir det ju lätt så att människor som inte kan/vill inte veta någonting om ämnet som diskuteras, gör så för att "komma med något".

Jag har för längesen dragit mig ur diskussionen, eftersom att personen fortsatte med det ena efter det andra... Men nu så hoppar denna människa på andra diskussionsdeltagare....



Det är på facebook, så jag kan inte se ipnummer, men går väl söka på namnet och få reda på info om jag skulle veta det.

2011-01-31 @ 18:56:59
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vill du ha hemadressen?? =)

2011-02-01 @ 09:23:08
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag vet också vem hon är "på rikigt" så jag kan hjälpa dig med kontaktuppgifter mm om du vill ha det.



Jag läste diskussionen på facebook och blev väldigt ledsen. Jag kände henne för flera år sen och trodde verkligen hon hade mognat men jag hade fel. Tråkigt!

Har tyckt synd om henne för alla personangrepp hon fått på sin blogg men så beter hon sig likadant själv. Tragiskt.

2011-02-01 @ 15:11:37
Postat av: Maria

Hej Angelica, du känner inte mig, jag känner Jocke via Pelle, i alla fall. Skrämmande som du säger att tänka att detta kan bli fröken till våra små. Ignoranta och dumma människor är det värsta jag vet! Speciellt när de vill vara anonyma och inte vågar stå för deras åsikter.

Kommentaren i inlägget längre ner om att mutation är till för att göra människan bättre visar ju helt klart hennes okunskap. Majoriteten av mutationer leder till defekter och sjukdomar; cancer bla..



Dumma, dumma, dumma lilla arma människa och att dessutom hoppa på ditt barn, snacka om att jag hade blivit skogstokig!



Jag tar gärna emot kontaktuppgifter bara för att veta att min son inte kommer komma i kontakt med henne, maila gärna på [email protected]



Tänk på att söka IPnummer är olagligt..

2011-02-01 @ 20:07:00
Postat av: Lisa

Nej det är vi inte. Hon jobbade extra hos oss innan jag gick hem med Melle. Sen har jag läst hennes blogg.

Synd att hon mobbar andra, när hon själv blivit det på sin blogg. Då är det en hemsk dubbelmoral man lider av!



KRAM

2011-02-02 @ 06:28:54
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kallar din unge gris på bloggen. Du har tagit upp dina hängbröst även dem på bloggen och det var ju relevant till ämnet vi diskuterade... Eftersom man tydligen behandlas efter kön så är det ju lätt därför du ska operera brösten!? Du borde inte ge dig in i en diskussion du inte kan ta, och inte verkar vara så insatt i!

2011-02-02 @ 21:42:10
Postat av: Angelica

Anonym - Pinsamt att du inte vågar skriva ditt namn, när alla vet vem du är.

Hur som helst så kan jag ge dig samma svar igen.



GRISEN är ett av många smeknamn jag har på min dotter, stör det dig? Verkar som så eftersom att du försöker använda det som ett påhopp.



Mina höngbröst har absolut ingenting att göra med en diskussion som handlar om en Genusinriktad förskola i Stockholm.

Och nej, jag behöver operera dom bland annat pga mina ryggproblem - Vilket du själv skrev i en kommentar till det inlägget att du ville också. Du bad ju om att få veta vilken läkare jag pratat med. Eller hur? http://aimeesmom.blogg.se/2010/october/inget-man-pratar-om.html#comment



Och jo, jag är väl insatt i genus och jämställdhet eftersom att det är någonting som jag starkt förespråkar och lever efter. Men det förstår inte du, vilket också framkommer i den diskussion som fortfarande pågår på facebook.

2011-02-02 @ 22:51:01
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Maria

Att kalla sin egen unge för gris kan vara väldigt kärleksfullt, min son brukar jag kalla skitskrutt, skitunge, snorfis, ja ni förstår, men kommer en främling och säger någon sådan till/om honom skulle jag bli fullkomligt vansinnig!



Jag inser att jag inte är direkt insatt i denna genusdiskussion, jag läste om förskolan på Aftonbladet och sen har jag läst det som står här så jag har inte tagit in alla sidor av diskussionen, men varför vara så hatisk? Jag tycker flickor får vara flickor och pojkar får vara pojkar, men om en flicka vill ha pojkkläder eller tvärtom så spelar väl inte det någon roll?? Jag kan däremot tycka det är väldigt löjligt att barnen kallas hen..förstår inte anledningen, jämställdhet har inget att gör med om en pojke får vara pojke och en flicka får vara flicka. Men trivs de föräldrarna och barnen med dagiset så är väl det jättebra!



Storlekarna ska absolut inte skilja åt mellan könen som de gör på Lindex och expeditens kommentarer och förklaringar var absolut störtlöjliga!



Skulle min son bli kär i en annan kille så skulle inte det rubba min kärlek för honom ett uns! Han är fri att känna och tycka vad han vill. Min snorunge!

2011-02-03 @ 14:20:12
URL: http://darforvarfor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu