Stötande?

Det pågår en riktigt hetsig och för mig allmänt fruktansvärd diskussion runt hela världen just nu. De som är FÖR och de som är EMOT har så mycket konstiga argument att jag nästan trillar av stolen.

Vart är vägen på väg när en kvinna som ammar sin son kan kallas för pervers, stötande eller äcklig?
Vart är vägen på väg när folk anser att kvinnor som fött barn bör hålla sig hemma om de inte kan sluta att amma sina barn i offentliga rum?
Vart är vägen på väg när folk anser att en nybliven, ammandes mamma ska gå in på en urinluktandes och bakteriellfylld toalett för att ge sitt barn den föda som den behöver för att överleva?
Vart är vägen på väg när en kvinnas bröst endast ska ses som någonting sexuellt?
Vart är vägen på väg när det ses som mer naturligt att visa upp halvnakna kroppar på reklamskyltar, än att låta en kvinna amma sitt bröst?
Vart är vägen på väg när man jämför amning med att kissa och bajsa?

Vissa människors kommentarer på den här artikeln skrämmer mig och gör mig så jävla ledsen. Jag är en kvinna som ammat otaliga gånger i offentliga rum - och att veta att folk har sagt sånt om mig när jag gjort någonting som fan är det mest naturliga med vår arts överlevnad ..... ja, det gör mig rädd över samhället som jag nu satt ett barn att växa upp i!!




Hur kan man se någonting konstigt med dessa bilder?? ....
Du ser ju knappt att det är ett bröst för fan!

Kommentarer
Postat av: sandra, mamma till thea

Jag tycker att det är fruktansvärt att man kan ha sån negativ syn på amning.

Det är ju som du o många andra skriver något vackert o naturligt. de är ju amning som brösten är till för.

2011-01-24 @ 19:40:55
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Postat av: Lisa

Bland det vackraste som finns är en ammande mamma.

Jag kan känna en stor sorg i hjärtat att jag inte kunde amma Milton mer än ca 3,5 månader. Och jag kan även ångra mig till jag går sönder att jag skulle kanske försökt att lagt om min kost så han kunde äta min mjölk utan att bli sjuk. Men helt fri från mjölkprotein är svårt med tanke på att det finns i både torrvaror och charkprodukter. Ett stort minus var även priset på varorna, för högt.

Det är ett sjukt land USA, dubbelmoralens land. Att visa ett bröst när man ammar är helt fel men att visa tuttarna på röda mattan är helt ok!

2011-01-25 @ 06:47:09
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Karin

Folk som tycker illa om ammande mammor kan ju själva gå in på toaletten och äta sin lunch där och sedan funderar på hur fräscht de tycker att det är. Sedan så behöver man ju faktiskt inte titta om man ser en ammande mamma och känner sig stött..

2011-01-26 @ 23:05:44
Postat av: Angelica

Sandra Lisa Karin

Skönt att höra att man inte är själv som tycker det är normalt med amning :)

2011-01-28 @ 13:40:55
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu