Lydnad

"Nu LYDER du mig!"
Jag fick kalla kårar längs med hela min ryggrad, men stod mest och gapade stort i chock när jag hörde pappan skrika på sin dotter som inte ville gå upp ur plaskis.....

----------------
Självklart har jag full förståelse för att man vill att ens barn ska lyssna, förstå och göra som man säger. Speciellt när det handlar om allvarliga saker, så som att vistas i vatten eller vid trafikerad väg. Men att tala i termer som lydnad - då måste man vara bakom flötet.
Lydnad är, iaf enligt mig, någonting man använder vid träning av hundar.


Hur som haver. Mannen var läskig och om jag upplevde honom som hotfull och aggressiv - hur upplevde då hans lilla barn honom och hans tonfall?
Men framför allt, hur kommer hon agera när hon växer upp och någon inte lyssnar på henne? För barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu