Cancer

Idag fick jag brev på posten. Det första ordet jag såg vad CANCER och jag trodde fan jag skulle svimma och dö på fläcken. För hur skulle jag ha reagerat? 
Försökte andas lugnt och gå till förskolan för att hämta hem Aimee, men när Jocke ringde och jag berättade för honom brast det. Då kom paniken och jag stortjöt mitt på gatan. Vi bestämde att mötas upp på stan och strosa för att få tankarna att inte skena iväg för mycket. Och nu ska jag till jobbet! Bra där. Förträngning är den bästa lösningen.


Nej, jag har inte cancer. Det stod i brevet, "detta är inte ett cancerbesked" - men jag såg liksom inte det utan bara ordet cancer. Kanske just för att det är så laddat....
Jag har cellförändringar på livmodertappen och ska på en ny undersökning 15JUNI! För jodå, här ska man våndas, ha tid att fundera ordentligt och må dåligt i över en månad innan man får svar på hur mycket det är. Jävla skithål!
Och jo, jag vet att det är vanligt med detta och att jag inte är ensam om att ha fått detta brev. Men det gör mig inte mindre livrädd och ledsen. "Tänk om" finns i bakhuvudet som ett jävla monster! Fan fan fan.
Tur i oturen är väl att man inte vill ha fler barn, så om det nu skulle vara mer än vanligt - ja då kan dom ta bort hela paketet!


Nej, nu ska jag sluta vara bitter och tycka synd om mig själv. Puss på er!
Kommentarer
Postat av: svärmor

och när de har gjort nästa test så är det kanske inget, vi håller alla tummar i världen <3

2011-05-05 @ 20:08:59
Postat av: Anna R

Det visar säkerligen att det inte är något farligt alls!! Men jag håller ändå tummarna för dig gumman!

Himla fin i håret är du i alla fall!! ;)

2011-05-05 @ 20:15:51
Postat av: Anna

Instämmer med föregående, har dessutom flera kollegor som haft det och det var inget. MEN jag säger inget om din oro, jag kan bara försöka förstå vilken panik som sprider sig i kroppen! Jag tänker på dig och jag önskar allt allt väl för dig Angelica.

kramar

2011-05-05 @ 22:18:14
URL: http://stkorsgatan10.blogspot.com
Postat av: Madde

Jag har opererats för just cellförändrigar i tappen. Detta gjordes med laser och bedövning och var klart på några minuter!

Alla kvinnor i min släkt har oxå opererats för detta. Allt från de yngre som jag bara behövt tagit bort en bit upp till min mormor som fick ta bort ALLT!

Vi lever alla idag och mår bra, får bara gå på lite tätare kontroller och jag är ju gravid nu så ingen bieffekt alls (förutom att jag kan få en längre förlossning:S)

Men du behöver säkerligen inte oroa dig, även om det skulle hitta något så tar dem lätt bort det. De upptäcker det ju så tidigt nu för tiden och cellförändringar är ju INTE cancer:)

Ta de lugnt du bara!

Kram

2011-05-06 @ 00:04:56
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu