Hur dum får man bli?

Enligt aftonbladet så dog Acton Bael 20år pga att han "föll offer för ny Facebook-trend".
Jag tycker väl lite att det var på hans egna ansvar att inte lägga sig på mage på sitt balkongräcke SJU VÅNINGAR UPP! Tänk att det alltid ska skyllas på alla andra, än den som bär ansvaret??


En kvinna blir överfallen och våldtagen. Vem får ta ansvaret? Kvinnan, "hon bar ju utmanande kläder och får väl lite skylla sig själv". Ja, för inte kunde det varit mannen som utförde våldshandlingen som borde ta ansvar och behärska sin sexuella hets???


Jag kan bara skaka lite på huvudet och tänka, han skulle dött en tidig död ändå. Och nej, jag kände honom inte. MEN en person som gör en sån här sak - har antagligen ett tidigare intresse av att göra dumma saker som ger honom en adrenalinkick.
Och hade han inte hittat just denna grupp som attraherade och aktiverade soänningslystern inom honom, ja då hade han hittat en liknande någon annanstans.
Det är inte vem som helst som utför dumheter på detta vis.

Kommentarer
Postat av: Sandra, mamma till thea

Jag hörde om de där o tyckte synd om honom tills jag fick höra vad trenden faktiskt var, all sympati försvann o jag tänkte genast skyll dig själv. Lite vett borde man väl ha tycker man.

2011-05-15 @ 23:04:47
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu