When i see her face

Idag blev jag upprörd. Riktigt upprörd. Så upprörd att jag ärligt talat, trots mitt antivåld-förespråkande, ville ge en kärring på käften. Och det hade jag antagligen också kunnat göra om hon varit i min närhet. Som tur(för henne) är kvinnan i fråga i USA, men får nog sin beskärda del av skit ändå kan jag tänka mig.

ONLY IN AMERICA!
Kvinnan har en dotter på 8år, som hon från tidig ålder satt att delta i Skönhetstävlingar för barn. Redan här fattar ju vilken normalt funtad människa som helst att hon är klippt galen i bollen. Nu har hon tagit steget längre och ger henne botox mot hennes "rynkor" .... ÅTTA ÅR UNG TJEJ!?! Rynkor? Nej, jag skulle inte tro det. Men men...
* "konkurrensen är stenhård"
* "alla andra mammor gör det"
* "hon vill ju också göra det"

Bla bla bla... idiot.

För er som är mer intresserade av att bli arga på kvinnan. Klicka på LÄNKEN och läs, kolla på bilder från botoxinjektionerna på barnet och kolla gärna på klippet där hon talar ut och "försvarar sig".....

Kommentarer
Postat av: svärmor

det är ju så man börjar gråta.....

2011-05-13 @ 10:58:13
Postat av: Malin

De kan mycke möjligt vara så att hon tjatat på sin mor om att få göra de.. Men vem är de som förstört hennes hjärna med massa sån skit från början??

Klart hon ville när hon hela tiden vet att hon inte duger som hon är, hon måste alltid behöva sträva efter att se bättre och bättre ut. Stackars barn.. 8 åringar ska leka med sminket. Måla sig till clowner, katter.. Inte vara skönhetsdrottningar.. Absolut ingen botox. Förr blev man chockad när man fick höra om 25 åringar som gjorde sånt. Nu 8 åringar, skrämmande vad blir de här näst?



Och de största frågan av dem alla HUR KAN DE VARA LAGLIGT?

2011-05-13 @ 20:34:10
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Angelica

Svärmor I KNOW!!



Malin Fast om du sett på tv-klippet i länken så kunde du höra att mamman berättade att hon inte alls tjatat utan att det först var mamman som tagit upp det, de hade diskuterat och kommit fram till att det "behövdes" för att få bort rynkor i flickans ansikte.



Sen måste jag vara jobbig och säga att jag inte håller med dig om att 8åringar ens ska leka med smink.... det är för tidigt enligt min mening.

2011-05-13 @ 23:33:02
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Malin

Fast jag kunde inte se klippet för jag äger ingen datorn med internet på. Så jag läste bara texterna och skrev utifrån de..

Men jo en 8 åring är stor nog att använda smink. Jag menar ju inte världens sminkning. Men en 8 åring är stor nog att gå på maskerad. Några kajal streck som morrhår är mer än tillåtet när man är 8. Och de flesta barn har varit påskkärring innan 8 också..

Och i höstas var hon bara 7 men då hade hon spindlar på kinden på hennes fritids hallowenmaskerad..



Men jag använder själv aldrig smink till vardags. Så jag lär heller inte mina barn att man måste använda sån skit för att duga inför andra. De ska vara något kul, inte något man måste ha..

2011-05-16 @ 08:21:37
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Angelica

Malin Men du kan ju inte jämföra maskeradutklädnad med att sminka sig vid 8års ålder.



Sminka sig - noway enligt mig.

Klä ut sig, gå på maskerad och ha ansiktsmålning - helt okej enligt mig.

Men det är ju också skilda saker!

2011-05-16 @ 13:52:08
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Sandra, mamma till thea

Fast nu skrev ju malin att maskeradsminkning va de som va ok vid 8 årsålder från början hon skrev inte att de va okej med "vanligt smink" heller.

Men barn ska väl vara barn, o barn måste få leka även om de handlar om att klä ut sig till sin mamma.



För sminkar du dig kan du ju inte neka ditt barn smink heller, då är de inget annat än dubbelmoral.

2011-05-16 @ 15:24:36
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Postat av: Angelica

Sandra

DU SKRIVER: "För sminkar du dig kan du ju inte neka ditt barn smink heller, då är de inget annat än dubbelmoral."



Så om jag gör någonting och sedan inte låter mitt barn göra detsamma, så har jag dubbelmoral?

Ursäkta, men jag gör MYCKET som mitt barn inte får göra. För att jag är VUXEN och hon är BARN.

Jag dricker ex alkohol, tar en cigg ibland, jag åker buss själv och jag går till affären själv. Jag röstar och jag har ett arbete. Jag har på mig bh och jag färgar håret. Jag går på krogen då&då och jag cyklar på vägen som bilar åker på.

Ger detta mig dubbelmoral för att min dotter inte får göra det? hahaha verkligen inte.



Och som jag skriver ovan - maskeradfärger kommer hon få ha på sig OM hon ska på maskerad eller leka kläutsig-lekar. Men "leka" med smink kommer hon inte få göra vid 8års ålder. Inte ens maskeradfärger, det kan hon få ta på sig i ansiktet under uppsikt av mig. Samma sak som med ex vattenfärg och dyl. Det är inget ett barn ska leka med själv med risk för att det hamnar lite överallt där det inte ska vara.



Men vi är ju alla olika, och har ju alla olika referenser om vilken ålder som passar vilken unge. Men det är ju ca 6år kvar tills Aimee blir 8år och vem vet, hon kanske inte ens kommer vara intresserad av smink då. Det vet man ju aldrig.



2011-05-16 @ 18:51:59
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Malin

Och du kommer antagligen ändra din tankebana mycke när hon sen är 8, då hon kanske inte fungerar på de sättet du tror nu att hon kommer göra.. Alla barn är ju olika och klarar olika saker och väl är väl de..



Men de var som sagt sånt smink jag pratade om.



Och allt ska väl ske under uppsikt när de är barn...

Fast de är skillnad på farliga saker och ofarliga. Sånt de finns lagar om och inte. Smink är inte farligt. Man blir inte hjärnskadad, inte påkörd och man bränner sig inte.. Och ett barn intresserar sig inte för såna saker som alkohol och cigaretter. De tycker att cigaretter luktar illa och de är rädda för alkohol för att mamma och pappa blir konstiga när de dricker de. Så de kommer inte intressera sig för de som små. Däremot när de kommer upp i åldern. Högstadiet där. Då blir de intressant. Särskilt för de barn som ser att de är vanligt förekommande hos föräldrarna.

Barn får inte åka buss fören de fyller 7. Och cykla i trafik är man inte mogen för fören man är 12. De går inte jämnföra såna vuxen saker med smink. Och bh har man ju bara för att man har bröst de har inget med åldern att göra.

Och kommer barnen hem som 15 åringar och luktar rök. Kan man egentligen inte bli arg. Mer jävligt besviken. I varjefall jag kan inte stå och predika att de inte får röka när jag själv gjorde de som 15 åring. Däremot hoppas jag de är mer förnuftiga än så. Men de är sånt man kommer till då.. Sånt man inte har en aning om fören man är där.

2011-05-16 @ 22:56:35
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Sandra, mamma till thea

Jo tack jag vet vad jag skrev de va jag som skrev de. Om nu alla för uppfostra på sitt eget sätt så behöver du inte spy över folk som kommenterar. Jag menar att vill thea sminka sig vid lek när jag är med får hon de för jag har smink, ska hon på disco när hon blir äldre så kan hon få ha lite ögonskugga för de hade väl ändå vi i den åldern.

Vill min son låna ögonskugga senare få han de med.



O nu fattar inte jag vad dina alkoholvanor o nikotinintag har med detta o göra. För smink är väl en helt annan grej. Eller har du gift i ditt eller.

2011-05-16 @ 23:41:15
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Postat av: Sandra, mamma till thea

Nu var väl jag spydig antar jag men de finns väl gränser för vad man ska använda sig av i debatter, giftiga produkter som du använder framför ditt barn är din egna ensak.

2011-05-16 @ 23:45:05
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Postat av: Angelica

Malin Vi har helt olika syn på det mesta. haha :) Men jag har inte sagt något om hur aimee kommer vara, så säg inget du heller - du har mindre koll än jag kan jag lova. Så som jag inte har en aning om hur dina ungar kommer bli när de växer upp.

Jag skrev; "Men det är ju ca 6år kvar tills Aimee blir 8år och vem vet, hon kanske inte ens kommer vara intresserad av smink då. Det vet man ju aldrig." Alltså - DET VET MAN JU ALDRIG!



Dina åldersgränser för de olika punkterna jag tog upp eller i vilken ålder som barn tycker om vad - det är helt fel. Kanske passade in på dig som barn eller dina barn, men långt ifrån alla. Barn är OLIKA och då går det liksom inte säga att barn inte är intresserade av alkohol förns i högstadiet. Jag har en kompis vars barn redan vid 1års ålder tyckte öl var gott till exempel.



Vad jag menade i förra kommentaren var att jag anser mig inte ha dubbelmoral för att jag som vuxen människa använder smink, men inte tillåter detta till mitt barn. På samma sätt som jag som vuxen människa dricker saker, gör saker och har saker som mitt barn inte får. Just för att jag är vuxen. Farligt som ofarligt, lagligt som olagligt....



Sandra Jag har inte spytt över någons kommentar, jag har svarat på de kommentarer som skrivits på min blogg. Inget annat. Jag säger min åsikt och motiverar varför jag har den. Jag står för den och kommer med motargument.

Du måste väl ändå kunna ta att jag "försvarar" min åsikt, kommmer med motargument och liknande? Utan att se det som något personligt... ??? Jag har inte pratat om någon annan än mig själv och mitt liv. Vad du gör med dina ungar eller i ditt liv, får ju självklart så för dig och dina värderingar.



Och nej, jag hade inte smink på mig som 8åring. Inte vad jag minns iaf. Men jag vet att jag fick börja använda det i 11års ålder, vilket jag idag kan se tillbaka på och tycka var för tidigt.



Vad är det jag inte fått använda mig av i debatten? Jag tog helt enkelt bara upp andra saker som jag göra och använder som min dotter inte får - just för att jag är vuxen och hon är barn.

2011-05-17 @ 11:15:58
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu