så som vi förväntas att vara så vi kan vara lyckliga utåt sett.

Tänk vad vi går igenom. Vad vi säger och vad vi gör - för andras skull. För att andra ska tycka om oss och vilja vara med oss. Tänk hur vi vänder och vrider på vår tid och kalender för att passa andras livstider. Hur vi ändrar på bestämda saker för att få plats med mer roligheter i våra liv. Endast för att stressa runt, ha ont i magen, göra många besvikna, bli irriterad eller t.o.m. sjuk.


Så var jag förr. Men inte idag.
Kanske på både gott och ont.  ;)


Jag har tre jobb, som innebär att jag sällan har lediga dagar.
Jag har ett barn, en sambo och en katt, vilket gör att jag har(utöver mina arbeten) har tre underbara liv att älska/ge tid till/finnas där för/mysa med och som jag vill vara med de få stunder jag har ledigt.
Det är alltså så här det är att vara vuxen. Det är alltså så här det är att prioritera familjelivet före "det roliga".
- Men då kommer vi tillbaka till vad vi alla olika människor anser är "det roliga" i livet! För att i mitt liv är det roligast med mitt barn, min familj i vårt lilla svenssonliv. :) Och det är just det uppvaknande som gör att jag inser hur lyckligt lottad jag är som är lycklig i mitt livsval. Och fan vad grym jag är som faktiskt inser att det är just detta som gör mig lyckligast och låter mig välja familjelivet.


Tycker att ni ska göra som jag. Ta tillvara på de saker som gör dig lyckligast istället för att stressa efter de saker som gör andra glada och nöjda. För det är din lycklighet som är vikigast! Inte andras.
Kommentarer
Postat av: svärmor

ja, det finns nog många "där ute" som skulle behöva tänka efter...kram

2011-09-13 @ 21:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu