Sjukstugan fortsätter.

Igår var jag hemma med grisen för hon på morgonen hostade och verkade lite sjuk. Jag tar då det säkra före det osäkra och är hemma med henne då. För om man misstänker att någonting är på gång, då stannar man hemma - vare sig det är en själv som är sjuk eller ens barn. För det handlar inte bara om en själv och ens egna familj, utan alla runtomkring ens på förskola och arbete. Det är tiden innan en förkylning/magsjuka bryter ut - som den smittar som mest...

Och jag känner ju idag att jag tog helt rätt beslut! Idag är hon mycket värre. Ögonen är blanka, hostar som en tok, snorar, febrig och allmänt hängig. Äpple, vatten och nyponsoppa har hon fått i sig. Ska koka tomatsoppa snart och hoppas på att det går ner också.
Blir att vara hemma med henne imorgon också då Jocke ska till Örebro. Typiskt! Men vi brukar alltid köra varannangång, så när han har vabbat senaste 5gångerna är det verkligen min tur. ;)


Men nu är det väl verkligen sjukdomtider om något? Tycker jag läser på fb om att varochvarannan unge är sjuka och på mitt jobb är det så många sjuka samtidigt att jag fattar inte hur jag fått ihop bemanningen! haha


Det är inte allt för ofta man får ha sin 2,5åring i knät gosandes kan jag lova!

Kommentarer
Postat av: svärmor

krya på henne, <3

2012-02-07 @ 14:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu