Spel

Förra veckan tog jag en halvdag, hämtade hem barnet tidigt från förskolan och tog bussen till stan. En mammadotter-dag med fika och shopping en dag mitt i veckan fick det bli! :)
Aimee fick välja en sak från Åhlens(med mitt inflytande såklart hehe) och det fick då bli ett spel med Pippi Långstrump. För en liten peng på 129:- tycker jag att man fick massor, då det är ett spel som får henne att öva på "min tur och din tur" och hon själv älskar ju spel och Pippi.






Spelet är för 2-8 spelare och fungerar som ett memo-spel. Alla får varsin bricka med sex olika bilder tagna ur Pippiböcker. Alla brickors bilder finns som memobilder att lägga uppepå rätt bild. När man har samlat alla sina bilder till sin bricka är man klar.
Aimee tycker det är jättekul och har inga problem med att man säger "Nej, nu är det mammas tur att ta en bild".

"Vart ska den vara Aimee?"
"Häj den vaja mamma."
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu