Hej bloggen!

Idag har jag varit på jobbet. Och så har vi tröstat en liten trött och ledsen tjej på kvällskvisten. Det är mycket inom en 2,5åring som nästan är påväg att kliva in i någon sorts 3års-trots. Älskade unge som ibland vill så mycket mer än hon klarar av eller förstår.
Aimees språk utvecklas fort. Hon förstår och upprepar mycket mer än vad jag är beredd på. Så vi föräldrar får bita oss i tungan mer än en gång om dagen. Samtidigt som vi ofta skrattar oss genom dagarna vi har tillsammans. Hon räknar numer inte bara till tio, hon har även lärt sig "EVLON" som hon säger. Sen väntar hon spänt på att jag ska säga "tolv" så hon kan fortsätta med "TETTON". Då säger jag "fjorton" och hon svarar med "SESSTON" :)

Barnets favoriter är alla Pippifigurer. Dom har nu även ökat i status så pass att de åker the big ride ;)



Jul och Nyår kom och försvann så fort, så fort. Familjen har varit nyckelord då vi varit lediga tillsammans, alla tre. Den lilla familjen. Ibland behöver man andas och bara vara. Bloggen har fått vara nere, har inte haft orken eller lusten. Vi får se om den kommer tillbaka.


Nyårsafton firade vi med min fina svägerska & Co. Massor av mat, lite gottigottgott på kvällen, vin, massor av bus, film, skratt och massor av fyrverkerier.
"Massa PANG! Himlen mamma. Kolla! ojojoj. Fina fäjjer."
Barnet har verkligen lagt till minnet, detta med nyårsafton och hon talar mycket om denna upplevelse. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu