En dag i gips

Att man kan vara vid så gott mod och humör, när man ligger ädr i soffan och kollar på film, med gipsat ben är för mig helt otroligt. Hon är så tapper vår Aimee. Hon busar, skojar och skrattar trots att hon har brutit benet!

En hel del tårar och ledset ansikte har självklart förekommit, men det är när vi ska flytta på henne från soffa till köket eller räta upp henne till sittande läge i soffan... "Aj! De gör ont mamma.", säger hon då. Och då blir det jobbigt för mamman...
Jodå, det har kommit tårar från stålmorsan också. Blandade känslor då mitt barn brutit benet, med att man ska vara hemma från jobbet i flera veckor och att jag känner mig så maktlös då jag verkligen inte kan ta bort det onda.



Feelings "all over the place" som Prins Daniel sa efter att ha blivit pappa. Så känner jag just nu.



Så här somnade lillfisen i soffan igårkväll. Det var ju en riktigt lång dag som gått....



Kommentarer
Postat av: catta

Lilla stumpan då.. Hoppas tiden hemma går fort och så smärtfritt som möjligt för er allihopa. Tänker på er, och skickar en kram.

2012-03-09 @ 15:59:49
Postat av: Angelica

Catta Jag tror tiden kommer gå fort(eller snarare hoppas på det). Tack så mycket!

2012-03-10 @ 18:20:45
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu