En sak är säker

Nu åker jag till jobbet. Känns konstigt, men dagen kommer nog gå snabbt förbi. Ikväll kommer Aimees farmor och farfar för att vara barnvakt hemma hos oss. Vi har biljetter till Soran Ismail och istället för att kasta dom i sjön så gör vi så här. Men Aimee har nog inget emot att det är farmor och farfar som myser med henne på kvällen istället för oss.






Jag vill inte ge uppmärksamhet till någon som inte förtjänar det egentligen, men när man tar min text från min blogg och lägger på sin egen tillsammans med påhopp, osanning och elaka glåpord - då blir jag inte bara förbannad utan jävligt ledsen. Man gör inte så, speciellt inte som förälder och blivande lärare. Det visar på omogenhet, låg självkänsla och ingen som helst tanke bakom sitt agerande.
Kan man inte läsa något utan att tro att det handlar om en själv så har man problem. Jag har inte skrivit om en person, jag skrev om flera som jag anser gör fel vid sjukdom. PUNKT SLUT.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Till och börja med så hade du rätt till fullo. När barnet/barnen är sjuka så ska man hålla sig hemma. Visst man kan inte vara hemma hela vintern då näsan bara rinner. Men man kanske dock ska tänka lite längre än vad näsan räcker. Vi vet väl alla vi som är föräldrar iaf, att man bl.a. Har försämrat imunförsvar när man varit krasslig. Så varför ta på sig sina rastlöshetsbyxor och åka till ex: ikano för att möta fler sjukdomar som man sen smittar vidare. Eller som sagt gå till ett gym när man egentligen inte är redo! Jag har oxå läst inlägget om dig Ankan. Man beter sig inte så. Jävligt omoget att skriva om någon annans kropp bl.a. För det är verkligen något som sårar och sitter kvar. Hur en förälder kan uttrycka sig så är för mig helt sjukt! Barn som växer upp med förälder med detta sätt att utrycka sig på tycker jag faktiskt synd om. Självklart har man rätt till åsikt men att blanda in varandras kroppar är för mig oacceptabelt! Att vi har med en kommande lärare att göra gör mig rädd! För så här vill jag inte att min dotter växer upp! Skulle jag kunna baka lika bra som dig så skulle jag mer än gärna ägna min tid åt det. Va hemma med sitt barn en extra timma om det fanns tid är något som alla föräldrar borde va och vilja. Barnen går alltid i första hand så är det bara. Men man ska dock aldrig glömma sig själv. Att barnen får rätta sig efter föräldrarna är för mig en gåta! Man får väl för fan rätta sig efter varandra! Barn är barn vuxna är vuxna. Men man lever tillsammans i en familj och då tycker jag att det handlar om vad som är bäst för barnen! Jag kan ju sluta detta inlägg med att säga att jag inte är en "genusmorsa" men jag tycker att inlägget du pratar om är patetiskt ändå! Tack för mig världens finaste Angelica<3

2012-03-09 @ 10:14:11
Postat av: Tjickedickan.

Nu har jag inte läst vad någon skrivit om dig. Men att vara hemma när man är sjuk är väl en självklarhet. Vid sjukdom häller vila, o att smitta andra med flit är bara fel.

Så jag håller helt med dig, du får försöka att inte ta åt dig även om jag kan tänka mig att de inte är så lätt.



Hoppas aimee blir bra snart med.

2012-03-09 @ 11:07:18
URL: http://tjickedickan.blogg.se/
Postat av: Malin H

Jag läser båda era bloggar lite då och då och det slog mig inte ens att ditt inlägg skulle vara riktat mot henne. Att hennes inlägg är riktat på dig är däremot helt uppenbart. Låt inte hennes negativa och otroligt barnsliga attityd påverka dig! Du är ingen grå och tråkig genus morsa. Eller jo förresten det är du visst - och det tycker jag att du ska ta som en komplimang. En mamma som stannar hemma med sitt barn och bara har tråkigt - eftersom det är det bästa för barnet. En mamma som reflekterar över hur dagens könsroller gör att valmöjligheterna blir färre. Heja dig Angelica!

2012-03-09 @ 13:51:55
Postat av: Jessica

Åååh alltså den människan.. Har läst hennes blogg ganska länge och det är inte första gången hon uttrycker sig sådär. Så fort hon upplever minsta lilla kritik mot sig, så går till personligt angrepp- då är liksom alla, förutom henne själv, feta, fula bitter fittor. Same same..

Pinsamt och skrämmande att det kommer från en 2 barnsmor på närmare 30 år och som dessutom utbildar sig till lärare.



Jag minns en gång då hon skrev om att hon fått hem sin stora pojks dagisfoto och börjat gråta pga hans öron. Då tänkte hon ta till drastiska åtgärder och låta hans öron bli opererade! I förebyggande syfte- han skulle ju säkert bli mobbad för sin öron, menade hon. Hemskt tyckte jag! Att hon som mamma och blivande lärare ställer sig bakom de skeva skönhetsideal som råder i samhället. Hon såg fel på sin egna sons utseende! Att det vore så självklart att han skulle mobbas för sina öron. Va fasen säger det? Vad sänder hon ut för budskap till sin lilla son? Att han inte duger och är fin som han är?

Det har verkligen stigit än över huvudet när man är beredd att operera sin då 2-3 åriga sons öron, för de stod ut och hon var rädd att han skulle få lida för det i framtiden. Det blev en jäkla diskution på hennes blogg då, och direkt gick hon till personligt angrepp mot mig bland annat och skrev att jag säkert va ful som stryk och blivit mobbad och bla bla bla..



Pinsamt och skrämmande!

2012-03-09 @ 16:52:15
Postat av: Anonym

Öron-inläggen..



http://fiuten.blogspot.com/2010/10/du-ar-perfekt-som-du-ar.html



http://fiuten.blogspot.com/2010/11/sahar-0553-pa-morgonen.html



http://fiuten.blogspot.com/2010/11/dum-fraga-dumt-svar.html

2012-03-09 @ 17:16:37
Postat av: Anna

Skit högaktningsfullt i henne, du är bättre på ALLA plan!

2012-03-09 @ 21:40:11
Postat av: Jenny

Oj det med öronen hade jag missat helt! Nä fy det gillade jag inte. Fast det jag hatar mest är sättet hon skriver. Dom exempel hon drar varken hon menar det eller ej. Just det med skattepengar. Usch jag blir lite rädd faktiskt! Tur att vi inte alla tänker lika;) hoppas det finns mindre av såna som tänker som henne!!

2012-03-09 @ 23:05:55
Postat av: Angelica

Allihopa

Detta inlägg var ju självfallet inte menat för att få en massa sympati, Meeeen det värmer ju att veta att det finns så fina människor som ni! :)

Tack för ert stöd och peppande ord.



Jag valde att igår ta bort den kommentar som länkat till bloggen ifråga, hoppas inte allt för många hann läsa den.

2012-03-10 @ 18:23:27
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu