"inte mitt fel att du känner dig mobbad"

Diskussionerna fortsätter och varovarannan minut så kommer det in en totalt empati- och respektlös människa som klart och tydligt inte har blivit uppfostrad att ha hyfs och vett i kroppen.


Någon påpekade för en "motståndare" till hår att det inte var okej att kränka och mobba andra människor för att de väljer att inte raka sig. Hen fick då till svar;
"Men det är väl inte mitt fel att du känner dig mobbad. Du behöver ju inte ta åt dig, du har ju faktiskt ett val att inte ta åt dig!"


Behöver jag ens påpeka att jag tappade hakan och all tro om framtidens smhälle. Att nästa generation anser att det är okej att kränka en annan människa för den man kränker har ju ett val att ta åt sig eller inte. Alltså så väljer man själv hurvida man blir mobbad eller inte..... Så alla de ungdomar som i vårt avlånga land har tagit livet av sig direkt pga att de blivit mobbade hela sina liv, ska skylla sig själva för de valde att ta åt sig av mobbarnas kränkningar??????????????????
Om detta är nästa omgång vusna som kommer ut i arbetslivet, vuxenlivet, småbarnslivet - då vill jag stoppa den utvecklingen redan nu. Jag kan inte för mitt liv tänka tanken att mitt barn ska växa upp med lärare med denna attityd eller med vänner vars föräldrar anser det är okej med mobbning.
Kommentarer
Postat av: Malin

Jag skäms så otroligt mycket av leva i ett så korkat samhälle som detta. Hur i tusan kan ett så fånigt ämne som kroppshår som alla människor har spåra ur så här mycket. Förstår inte alls vad de är för en värld vi lever i. Är de verkligen i den här världen jag har satt två barn.. Nätmobbning, eller ja alla typer av mobbning är allvarliga saker. Och de tycks bara bli värre och framförallt grovare.

2012-03-15 @ 23:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu