Kiwi

Idag testade vi kiwi för första gången. Eller rättare sagt MiiMii gjorde det. Och det var gott. Även majsen till lunch slank ner utan några protester, grimaser eller kväljningar. Dock är det svårare med avokado, som vi nu testat tre gånger och samma reaktion varje gång. Så nu lägger vi den på hyllan för ett tag.

Annars så har vi nu börjat med att inte puréa maten till sugrörskonsistens, utan låter den vara mer grynig och med mindre bitar i. Dessutom gjorde vi storkok på köttfärs = mumsigt enligt Aimee. Mycket nytt och spännande i matväg är det nu och det är alltid kul tycker jag.

Idag skulle vi ju ha varit på bvc och träffat vår sköterska och en läkare. MEN jag mitt jädrans pucko glömde totalt bort det = vi får komma dit den 20 januari! En hel jävla månad nästan. typiskt. men men.... hon skrattar, växer, pratar och utvecklas så det lär ju inte gå någon nöd på henne. tur det.




Imorgon är det sista dagen för denna månad och år. Nyårsafton. Inget som varken jag eller Jocke firat med storfest på ett par år, så detta år blir lugnt det också. Middag hos svärisarna och mys hemma sen. Trevligt och lugnt. Så som det ska vara =)

Ikväll blir det dock lite mer livat med uppesittarkväll och bingolotto med min mormor & morfar = jag tänkte ta hem en bil och 3miljoner, så låter jag mormor vinna 1miljon för att vara schysst. ;)
Karln? Ja, han ska dricka öl(tror jag) och spela poker med några barndomsvänner.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu